هیچ شکی در مورد اهمیت اینترنت برای خرده فروشان وجود ندارد. کسبوکارهای آجر و ملات میتوانند حتی زمانی که فروشگاههایشان بسته است به فروش خود ادامه دهند و کسبوکارهای تجارت الکترونیک میتوانند با اجتناب از هزینههای هنگفت موجودی و سرمایه، سود بیشتری تولید کنند.برای مشاوره سئو سایت در بندر انزلی اینجا کلیک کنید
با این حال، این نیاز به برنامه های بازاریابی موثر را از بین نمی برد. در هر صورت، افزایش رقابت آن را مهم تر می کند .
قبل از اینترنت، کسب و کارها فقط باید با سایر خرده فروشان محلی رقابت می کردند. در حال حاضر، آنها باید با خرده فروشان در سراسر جهان رقابت کنند، که همه آنها فقط باید از یک وب سایت بازدید کنند تا از قیمت، انتخاب، کیفیت و نام تجاری یکدیگر مطلع شوند.
خوشبختانه، تا زمانی که بتوانید به مشتریان مناسب دست یابید، درآمد زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد. و اگر می خواهید درآمد فروشگاه خرده فروشی آنلاین خود را افزایش دهید، استراتژی های زیر می تواند به شما در شروع کار کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید و با شماره 888-601-5359 با ما تماس بگیرید.
1. شامل بررسی محصول
مصرف کنندگان می خواهند بدانند یک محصول چه چیزی را ارائه می دهد، اما همچنین می خواهند بدانند که این محصول به وعده داده شده در نسخه محصول عمل می کند. شما می توانید هر آنچه که می خواهید درباره محصول صحبت کنید، اما معیار واقعی سودمندی و کیفیت از خریداران گذشته است.
از آنها بخواهید که افکار و نظرات خود را - حتی نظرات بد - را درست در صفحه محصول به اشتراک بگذارند.
در یک مطالعه، 88 درصد از مصرف کنندگان گفتند که به همان اندازه که به توصیه های شخصی انجام می دهند، به بررسی های آنلاین اعتماد دارند. نظرات خریداران قبلی شانس فروش آتی آن محصولات را افزایش می دهد.
خریداران را تشویق کنید نظرات خود را ارسال کنند، و اگر این یک ویژگی جدید در سایت شما است، امتیاز پاداش یا انگیزه دیگری برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود در نظر بگیرید. با این حال، سعی نکنید نظرات مثبت را تشویق کنید - فقط آنها را تشویق کنید تا نظرات صادقانه را به اشتراک بگذارند.
2. سایت خود را بهینه کنید
اگرچه برخی از خریداران آنلاین فروشگاه های مورد علاقه خود را دارند که مستقیماً از آنها بازدید می کنند، بسیاری ترجیح می دهند از موتورهای جستجو مانند Google برای یافتن محصولات خاص استفاده کنند. با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ، می توانید به صفحات خود کمک کنید تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند و در نتیجه به تعداد بیشتری از این خریداران دسترسی پیدا کنید.
برای اینکه مشخص شود مشتریان بالقوه شما چگونه محصولات شما را جستجو می کنند و همچنین رقابتی بودن هر یک از این کلمات کلیدی، باید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. سپس، کلمات کلیدی مناسب را در تگهای عنوان، آدرسهای اینترنتی، سرصفحهها، تگهای جایگزین تصویر و کپی بدنه صفحات خود قرار دهید.
3. از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده کنید
بسته به اینکه صنعت شما چقدر رقابتی است، رتبه بندی ارگانیک برای کلمات کلیدی خاص ممکن است دشوار باشد - به خصوص در چند ماه اول استراتژی شما. با این حال، میتوانید از پلتفرمهای PPC مانند Google Ads برای قرار دادن تبلیغات در کنار یا بالای نتایج برای کلمات کلیدی خاص استفاده کنید.
قرار دادن تبلیغات برای این کلمات کلیدی می تواند راهی عالی برای دستیابی به مشتریان در حین ایجاد استراتژی سئوی خود و حتی پس از رتبه بندی ارگانیک باشد. همچنین میتوانید از Google Ads برای تبلیغ در سایتهای دیگر در شبکه نمایش Google استفاده کنید.
علاوه بر گوگل، اکثر سایت های رسانه های اجتماعی دارای پلتفرم های تبلیغاتی PPC نیز هستند. استفاده از آنها را در فیس بوک، توییتر و سایت های دیگر مرتبط با مخاطبان هدف خود در نظر بگیرید تا دسترسی خود را افزایش دهید.
4. روی مزایا تمرکز کنید نه ویژگی ها
توضیحات محصول به بازدیدکنندگان می گوید که محصول برای انجام چه کاری طراحی شده است، اما معمولاً از نظر مواد، مشخصات و ویژگی ها. و در حالی که این موارد مهم هستند، تعداد بیشتری از این بازدیدکنندگان اگر بدانند محصول برای آنها چه کاری انجام می دهد، در نهایت به خرید محصول می پردازند. هنگام توصیف محصولات خود، روی ویژگی ها و مزایا تمرکز کنید.
مزایا از محصولی به محصول دیگر متفاوت خواهد بود. هدف هر پالتوی زمستانی گرم نگه داشتن شماست. با این حال، برخی از کت ها جذاب خواهند بود زیرا پارچه تمیز کردن و مراقبت را آسان می کند. یک کت دیگر ممکن است برای چندین موقعیت، چه رسمی و چه غیر رسمی طراحی شود. به این فکر کنید که چه چیزی مردم را به سمت محصول جذب می کند و آن مزیت را به یک نقطه فروش در نسخه شما تبدیل می کند.
5. خرید موبایل را فعال کنید
بیشتر و بیشتر فعالیت های روزمره با استفاده از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، از جمله خرید. طبق یک مطالعه، 40 درصد از فروش آنلاین در حال حاضر از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. اگر سایت خردهفروشی شما برای گوشیهای هوشمند و تبلتها بهینهسازی نشده باشد، میتوانید فروش و درآمد ارزشمند خود را از دست بدهید.
این بدان معنی است که اگر سایت شما از قبل واکنش گرا نیست، اکنون زمان تغییر آن است. طراحی ریسپانسیو تضمین می کند که سایت شما در تمام مرورگرها و اندازه های صفحه نمایش به درستی نمایش داده می شود و به درستی کار می کند.
علاوه بر آن، میتوانید تبلیغات مخصوص موبایل را روی پلتفرمهای خاصی اجرا کنید. فیس بوک، به ویژه، این گزینه را ارائه می دهد که فقط تبلیغات را به کاربران تلفن همراه نشان می دهد، که می تواند برای هدایت آنها به برنامه ها و صفحات محصول مفید باشد.
6. افزایش فروش و فروش متقابل در صفحات خرید
اکثر خریداران آنلاین به دلیل نیاز به یک کالای خاص یا به دلیل اینکه سعی در استفاده از یک معامله ویژه دارند به سایتی مراجعه می کنند. هیچ یک از گروه ها نمی توانند در واقع همه موارد موجود در سایت شما را مرور کنند، بنابراین ممکن است مواردی را که دوست دارند از دست بدهند.
از صفحات محصول و صفحات خرید استفاده کنید تا برخی از این موارد را برجسته کنید و در این فرآیند آنها را ترغیب کنید تا موارد بیشتری را به سبد خرید اضافه کنند و درآمد آنلاین خود را افزایش دهید.
اگر برای اولین بار خریدار هستند، محصولاتی را تبلیغ کنید که نزدیک به اقلامی که قبلاً در سبد خرید هستند یا مواردی که قبلاً مشاهده شدهاند، مرتبط هستند. مشتریان بازگشتی باید در مورد محصولاتی که با خرید فعلی مطابقت دارند و همچنین خریدهای گذشته و بازدیدهای محصول را یاد بگیرند.
مطمئن شوید که این ترکیب شامل افزودنیها و لوازم جانبی برای اقلام موجود در سبد خرید، و همچنین ضمانتها و سایر گزینههای خدماتی برای محصولاتی است که برای آنها واجد شرایط هستند.
7. در شبکه های اجتماعی فعال باشید
تعداد کمی از کانال ها به اندازه رسانه های اجتماعی برای تقویت روابط موجود با مشتری موثر هستند . علاوه بر تماس با خریداران فعلی، میتوانید تبلیغاتی را قرار دهید که به صدها میلیون کاربر دسترسی پیدا کند که قبلاً شما را دنبال نمیکنند یا از شما خرید نمیکنند. هر دو مزیت، رسانه های اجتماعی را راهی عالی برای تولید فروش و افزایش درآمد آنلاین برای خرده فروشان می کند.
وقتی در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید، این مزیت را دارید که می توانید بر اساس موقعیت مکانی، عنوان شغلی، سن، جنسیت و علایق هدف گذاری کنید. نه تنها این، بلکه میتوانید با تبلیغات مختلف مخاطبان مختلفی را هدف قرار دهید و این امکان را فراهم میکند که دقیقاً با هر کمپین به افرادی که میخواهید برسید.
8. یک استراتژی ایمیل بسازید
اینترنت راه های مختلفی را برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی فراهم می کند. یکی از دلایلی که مردم شروع به دنبال کردن شما در رسانه های اجتماعی می کنند، در خبرنامه ایمیل شما ثبت نام می کنند یا به برنامه وفاداری شما می پیوندند، دسترسی به معاملات انحصاری است که به آنها برای وفاداریشان پاداش می دهد. این معاملات انحصاری را به دنبال کنندگان هر کانال ارائه دهید و شاهد افزایش درآمد خود باشید.
هر از چند گاهی تخفیف های انحصاری تنظیم کنید، تا کسب و کار شما در بین خریداران همیشه مورد توجه قرار گیرد و مطمئن شوید که هر زمان که اقدام به فروش ویژه یا فروش کردید به آنها اطلاع دهید. همچنین میتوانید از ایمیل استفاده کنید تا مشترکین را از پستهای وبلاگ جدید و سایر محتوای سایت که ممکن است به آنها علاقه مند باشند، مطلع کنید.
9. ارسال یادآوری در مورد سبد خرید رها شده
برخی از خریدها انجام نمی شود زیرا خریدار قبل از تکمیل سفارش، سبد خرید خود را کلیک کرده و سبد خرید خود را رها می کند . متأسفانه، اغلب آنها هرگز برای خرید برنمی گردند. یک یادآوری ایمیل دوستانه در مورد سبد خرید کامل، حداقل تعدادی از بازدیدکنندگان را برای سفارش بازگرداند.
موضوعی مانند "چیزی را فراموش کردی!" قصد خرید را به آنها یادآوری می کند و یا آنها را برای تکمیل سفارش باز می گرداند یا سبد خرید را پاک می کند. در هر صورت، اقلامی را که برای خرید در نظر گرفتهاند را به آنها یادآوری میکنید - و گاهی اوقات، این همه چیزی است که لازم است.
10. از خریداران برای تجارتشان تشکر کنید
مصرف کنندگان نه تنها بر اساس انتخاب کالا، بلکه بر اساس سطح خدمات، خرده فروشان را انتخاب می کنند. خرده فروشانی که تجارب خدمات مشتری برتر را ارائه می دهند، بهتر از آنهایی که ارائه نمی دهند، عمل می کنند. یک راه ساده برای اینکه به مشتریان خود نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید، تشکر از آنها برای سفارش دادن به کسب و کارتان است.
هر خرید را با خلاصه سفارش، شامل اقلام خریداری شده، قیمت کل، صورتحساب و آدرس حمل و نقل دنبال کنید. این زمان خوبی برای ارسال ایمیل دیگری برای تشکر از خرید مشتری است. این می تواند به سادگی یک تشکر و اطلاعات تماس برای تیم خدمات مشتری شما باشد، اما می تواند به بازگرداندن مشتری در دفعه بعد که می خواهد چیزی را که شما پیشنهاد می دهید بخرد کمک زیادی کند.
11. با تخفیف پیگیری کنید
در بسیاری از فروشگاههای خردهفروشی، مشتریان وفادار واجد شرایط طیف گستردهای از مزایا، از جمله پیشنهادات منحصر به فرد و تخفیفهای ویژه هستند. این مشوق ها همچنین می تواند خریداران گاه به گاه یا برای اولین بار را تشویق کند که به مشتریان وفادار تبدیل شوند.
به مشتریان با کوپن ها یا کدهای تخفیفی که می توانند در خرید بعدی خود استفاده کنند، پاداش دهید. کوپن را ظرف یک یا دو روز پس از اولین سفارش ارسال کنید و به آن محدودیت زمانی بدهید. این امر باعث می شود که سایت شما پس از فروش در ذهن آنها بماند و شانس خرید دوم را افزایش دهد.
12. از تبلیغات تعاونی استفاده کنید
به عنوان یک خرده فروش، احتمالاً محصولات تولید شده توسط شرکت های دیگر را مجدداً می فروشید. یعنی هم شما و هم تولیدکنندگان از فروش بیشتر محصولاتشان سود می برند. به همین دلیل، بسیاری از تولیدکنندگان دلارهای تعاونی ارائه می کنند ، که پولی است که برای کمک به بودجه تبلیغات شما استفاده می شود.
اساسا، شما و یک تولید کننده می توانید هزینه تبلیغات محصولات خود را تقسیم کنید و تا زمانی که منجر به فروش بیشتر شود، نیمی از هزینه تبلیغات را بازپرداخت می کنید. هر تولیدکننده ای این را ارائه نمی دهد و هر سازنده ای به طور متفاوتی با آن برخورد می کند، اما قطعاً یک گزینه ممکن برای درآمد کمی بیشتر برای حمایت از تبلیغات آنلاین شما است.
آیا می خواهید درآمد فروشگاه خرده فروشی آنلاین خود را افزایش دهید؟
چه یک تجارت الکترونیک باشید و چه یک فروشگاه آجر و ملات با یک جزء آنلاین، بازاریابی اینترنتی می تواند در ایجاد فروش و درآمد بسیار موثر باشد. اگر آماده استفاده از SEO، PPC، رسانه های اجتماعی و سایر استراتژی ها برای رشد کسب و کار خود هستید، WebFX می تواند به شما کمک کند.