هشت نکته ای را که برای بهبود پیوند داخلی خود ذکر کردم، به خاطر دارید؟ آن ها اینجا هستند:
- از کلمات کلیدی در متن های لنگر لینک داخلی خود استفاده کنید
- فقط پیوندهای داخلی مرتبط و متنی ایجاد کنید
- محتوای وبلاگ خود را به محصولات خود پیوند دهید
- فقط پیوندهای داخلی dofollow ایجاد کنید
- برای ایجاد فرصت های پیوند، محتوای بیشتری بنویسید
- از خودکارسازی لینک های داخلی خودداری کنید
- از لینک دادن از روی تصاویر خودداری کنید
- به روز رسانی و بهینه سازی محتوای قدیمی
با گنجاندن این نکات در استراتژی سئوی خود، نه تنها رتبه وب سایت خود را افزایش می دهید، بلکه تجربه کاربری را نیز افزایش می دهید که این نیز یک عامل کلیدی در سئو است. برای سفارش سئو سایت در رشت اینجا کلیک کنید
اکنون، اجازه دهید نگاهی عمیقتر به هر یک از این نکات بیندازیم تا دانش خود را در مورد چگونگی بهبود پیوند داخلی خود بیشتر گسترش دهیم.
1. از کلمات کلیدی در متن های انکر لینک داخلی خود استفاده کنید
متن های لنگر زمینه بیشتری را در مورد محتوای صفحه پیوند داده شده به گوگل ارائه می دهند. همچنین ارتباط را برای کاربر نهایی که پست را میخواند افزایش میدهد، زیرا این انتظار را ایجاد میکند که پس از ورود به صفحه چه چیزی را باید انتظار داشت. از آنجایی که انکر تکستها نقش مهمی در رتبهبندی بالاتر دارند، بسیاری از سئوکاران سعی میکنند با خرید لینکهایی که کلمه کلیدی دقیق خود را در انکر تکست نشان میدهند، الگوریتم را بازی کنند. از آنجایی که گوگل متوجه این موضوع شده است، الگوریتمها اکنون پیوندهای غیرطبیعی را از طریق متنهای لنگر بررسی میکنند. بر این اساس، آنها می توانند آن صفحات را از نتایج جستجو حذف کنند.
خبر خوب این است که گوگل به اندازه لینک های خارجی در مورد انکر تکست لینک های داخلی شما سختگیر نیست. به این ترتیب، می توانید آزادانه از کلمات کلیدی که می خواهید در آنها رتبه بندی کنید، به عنوان متن لنگر برای پیوندهای داخلی خود استفاده کنید.
2. فقط پیوندهای داخلی مرتبط و متنی ایجاد کنید
از آنجایی که لینک سازی داخلی می تواند به شما افزایش سئوی عالی بدهد، اغلب وسوسه انگیز است که صفحات و پست های وبلاگ خود را با آنها پر کنید. سلام، این به گوگل و کاربر کمک می کند، درست است؟! با این حال، افزودن تعداد زیادی لینک داخلی به محتوای خود ایده خوبی نیست و قطعاً چیزی است که باید از آن دوری کنید.
اما دلایل بیشتری وجود دارد که چرا نمی خواهید صفحات خود را با لینک های داخلی پر کنید. نگاه کردن به پیوندهای داخلی در هر جمله از دیدگاه کاربر، هم از نظر بصری گیج کننده و هم ناخوشایند است. به سادگی کتابی را تصور کنید که در آن هر جمله پاورقی دارد که شما احساس می کنید موظف هستید هر بار به آن مراجعه کنید.
علاوه بر این، آنچه واقعاً از پیوندهای داخلی خود می خواهید این است که کاربران روی آنها کلیک کنند. اگر پیوندهای شما واقعاً متنی باشند و ارزش بیشتری ارائه دهند، این هدف اصلی شما خواهد بود. با چنین انتظاراتی، اگر کاربر مجبور باشد به تمام 50 پیوند داخلی که به آن اضافه کرده اید مراجعه کند، ساعت ها طول می کشد تا یکی از پست های وبلاگ شما را مرور کند. به طور طبیعی، هیچ کاربری نمیخواهد این کار را انجام دهد - یا حتی وقت آن را ندارد.
3. از محتوای وبلاگ خود به محصولات خود پیوند دهید
در نهایت، هدف همه افراد از ایجاد ترافیک، کسب درآمد از طریق ارائه محصول یا خدمات است. حتی 100000 بازدید کننده ماهانه نمی توانند صورتحساب ها را پرداخت کنند اگر هیچ یک از آنها با ما معامله نداشته باشند.
به همین دلیل، بسیار مهم است که مردم پیشنهادات ما را ببینند - و در اینجا، پیوندهای داخلی بسیار مفید هستند.
اولاً، همانطور که ایجاد کردیم، پیوندهای داخلی متنی، کاربران را تشویق می کنند تا محتوای ما را بیشتر کشف کنند. به همین دلیل، در جایی که فرصت ایجاد می شود، می توانیم بازدیدکنندگان وب سایت را به صفحات محصول خود هدایت کنیم. طبیعتاً هر کاربر در مرحله متفاوتی از سفر مشتری قرار دارد. برخی به سادگی کنجکاو هستند، در حالی که برخی دیگر در حال جمع آوری آخرین بیت های اطلاعاتی هستند که برای خرید نیاز دارند. این برای بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز صدق می کند. اگرچه هنوز نباید انتظار بازدهی دیوانهوار داشته باشید، میتوانید به راحتی نرخ تبدیل خود را چند درصد افزایش دهید.
ثانیاً، پیوندهای داخلی به گوگل میگویند که کدام صفحات را ارزشمندتر میدانیم. به طور طبیعی، پیوند دادن به صفحات محصول ما عملکرد آنها را در نتایج جستجو نیز افزایش می دهد. اگر محتوای پیوند دهنده دارای لینک های ورودی از سایر وب سایت ها باشد، این تأثیر بیشتر تقویت می شود.
بر خلاف صفحات محصولی که به ندرت لینک کسب می کنند، پست های وبلاگی که به خوبی نوشته شده اند، پیوندهایی را از سایر وب سایت ها جذب می کنند. صفحات محصول به سادگی دلیل کافی برای دریافت آن ارائه نمی کنند.
به نوبه خود، ایجاد محتوای وبلاگ به شما این امکان را می دهد که ارزش بیشتری را از طریق پیوندهای داخلی به صفحات محصول خود منتقل کنید. و انجام این کار باعث می شود که بازدیدکنندگان وب سایت بیشتری به دنبال خرید باشند. و به این ترتیب، می توانید چراغ ها را برای مدت کمی بیشتر روشن نگه دارید.
4. فقط پیوندهای داخلی dofollow ایجاد کنید
هنگامی که به صفحه ای در وب سایت خود پیوند می دهید، به یاد داشته باشید که از استفاده از ویژگی nofollow خودداری کنید. لینک های Nofollow به گوگل می گویند که نباید از پیوند موجود در صفحه بازدید کنند – زیرا شما به آن اعتماد ندارید یا آن را توصیه نمی کنید. به این ترتیب، این به Google نشان می دهد که نباید ارزش لینک را به صفحه پیوند داده شده ارسال کند. طبیعتاً این چیزی نیست که شما می خواهید با صفحات خودتان اتفاق بیفتد و پیوندهای داخلی شما فقط باید dofollow باشند.
5. برای ایجاد فرصت های لینک، محتوای بیشتری بنویسید
اگر یک یا چند صفحه مهم (صفحات پولی) دارید، اما مطمئن نیستید که چگونه پیوندهای داخلی برای آنها ایجاد کنید، می توانید به طور مطلوب محتوای با کیفیت جدیدی را به طور خاص در مورد آن موضوع بنویسید و به صفحه محصول پیوند دهید.
نان و کره پیوند داخلی داشتن محتوایی برای پیوند دادن است. فرض کنید چند صفحه فرود در اطراف محصولات یا خدمات خود دارید - اما نمی دانید چگونه آنها را به صورت داخلی پیوند دهید. در این صورت، شما به راحتی می توانید محتوای وبلاگ مرتبط تری در اطراف محصولات خود ایجاد کنید و به سوالاتی که کاربران هدف شما ممکن است داشته باشند پاسخ دهید. انجام این کار همچنین به شما کمک میکند تا «یک مرکز» از محتوای مرتبط ایجاد کنید، به Google اجازه میدهد تا معنی بهتری از پستهای شما دریافت کند و در نتیجه شما را در رتبهبندی بالاتر قرار دهد.
6. از خودکارسازی لینک های داخلی خودداری کنید
برخی از ابزارها و افزونه ها ایده خودکارسازی لینک های داخلی را ارائه می دهند. این می تواند روی کاغذ عالی به نظر برسد، اما در عمل می تواند بسیار مضر باشد. مانند برچسبهای عنوان و توضیحات متا ، همیشه ایده بدی است که کارها را در رابطه با سئو خودکار کنید. محصول نهایی به سادگی هرگز بهینه نیست، زیرا هرگز آنقدر خوب نخواهد بود که انسان آن را خلق کرده باشد.
پیوندهای خودکار به ندرت در زمینه محتوای شما قرار می گیرند و بنابراین ارزش کمتری برای کاربر نهایی ایجاد می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که همه صفحات شما به طور مکرر به همان صفحات دیگر پیوند میخورند، سیگنالهای بدی را به Google ارسال میکنید. با انجام این کار، شما در معرض خطر راه اندازی برخی از الگوریتم های اسپم آن هستید.
7. از لینک دادن از تصاویر خودداری کنید
در صورت امکان، همیشه سعی کنید به جای عکس، از محتوای نوشته شده پیوند دهید. پیوند تصویری هرگز نمی تواند زمینه کافی را در مقایسه با لینک های متنی برای گوگل و کاربر فراهم کند. و همانطور که قبلا ذکر کردیم، ارتباط و زمینه همه چیز در مورد پیوند داخلی است.
خبر خوب این است که گوگل به اندازه لینک های خارجی در مورد انکر تکست لینک های داخلی شما سختگیر نیست. به این ترتیب، می توانید آزادانه از کلمات کلیدی که می خواهید در آنها رتبه بندی کنید، به عنوان متن لنگر برای پیوندهای داخلی خود استفاده کنید.
2. فقط پیوندهای داخلی مرتبط و متنی ایجاد کنید
از آنجایی که لینک سازی داخلی می تواند به شما افزایش سئوی عالی بدهد، اغلب وسوسه انگیز است که صفحات و پست های وبلاگ خود را با آنها پر کنید. سلام، این به گوگل و کاربر کمک می کند، درست است؟! با این حال، افزودن تعداد زیادی لینک داخلی به محتوای خود ایده خوبی نیست و قطعاً چیزی است که باید از آن دوری کنید.
اما دلایل بیشتری وجود دارد که چرا نمی خواهید صفحات خود را با لینک های داخلی پر کنید. نگاه کردن به پیوندهای داخلی در هر جمله از دیدگاه کاربر، هم از نظر بصری گیج کننده و هم ناخوشایند است. به سادگی کتابی را تصور کنید که در آن هر جمله پاورقی دارد که شما احساس می کنید موظف هستید هر بار به آن مراجعه کنید.
علاوه بر این، آنچه واقعاً از پیوندهای داخلی خود می خواهید این است که کاربران روی آنها کلیک کنند. اگر پیوندهای شما واقعاً متنی باشند و ارزش بیشتری ارائه دهند، این هدف اصلی شما خواهد بود. با چنین انتظاراتی، اگر کاربر مجبور باشد به تمام 50 پیوند داخلی که به آن اضافه کرده اید مراجعه کند، ساعت ها طول می کشد تا یکی از پست های وبلاگ شما را مرور کند. به طور طبیعی، هیچ کاربری نمیخواهد این کار را انجام دهد - یا حتی وقت آن را ندارد.
3. از محتوای وبلاگ خود به محصولات خود پیوند دهید
در نهایت، هدف همه افراد از ایجاد ترافیک، کسب درآمد از طریق ارائه محصول یا خدمات است. حتی 100000 بازدید کننده ماهانه نمی توانند صورتحساب ها را پرداخت کنند اگر هیچ یک از آنها با ما معامله نداشته باشند.
به همین دلیل، بسیار مهم است که مردم پیشنهادات ما را ببینند - و در اینجا، پیوندهای داخلی بسیار مفید هستند.
اولاً، همانطور که ایجاد کردیم، پیوندهای داخلی متنی، کاربران را تشویق می کنند تا محتوای ما را بیشتر کشف کنند. به همین دلیل، در جایی که فرصت ایجاد می شود، می توانیم بازدیدکنندگان وب سایت را به صفحات محصول خود هدایت کنیم. طبیعتاً هر کاربر در مرحله متفاوتی از سفر مشتری قرار دارد. برخی به سادگی کنجکاو هستند، در حالی که برخی دیگر در حال جمع آوری آخرین بیت های اطلاعاتی هستند که برای خرید نیاز دارند. این برای بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز صدق می کند. اگرچه هنوز نباید انتظار بازدهی دیوانهوار داشته باشید، میتوانید به راحتی نرخ تبدیل خود را چند درصد افزایش دهید.
ثانیاً، پیوندهای داخلی به گوگل میگویند که کدام صفحات را ارزشمندتر میدانیم. به طور طبیعی، پیوند دادن به صفحات محصول ما عملکرد آنها را در نتایج جستجو نیز افزایش می دهد. اگر محتوای پیوند دهنده دارای لینک های ورودی از سایر وب سایت ها باشد، این تأثیر بیشتر تقویت می شود.
بر خلاف صفحات محصولی که به ندرت لینک کسب می کنند، پست های وبلاگی که به خوبی نوشته شده اند، پیوندهایی را از سایر وب سایت ها جذب می کنند. صفحات محصول به سادگی دلیل کافی برای دریافت آن ارائه نمی کنند.
به نوبه خود، ایجاد محتوای وبلاگ به شما این امکان را می دهد که ارزش بیشتری را از طریق پیوندهای داخلی به صفحات محصول خود منتقل کنید. و انجام این کار باعث می شود که بازدیدکنندگان وب سایت بیشتری به دنبال خرید باشند. و به این ترتیب، می توانید چراغ ها را برای مدت کمی بیشتر روشن نگه دارید.
4. فقط پیوندهای داخلی dofollow ایجاد کنید
هنگامی که به صفحه ای در وب سایت خود پیوند می دهید، به یاد داشته باشید که از استفاده از ویژگی nofollow خودداری کنید. لینک های Nofollow به گوگل می گویند که نباید از پیوند موجود در صفحه بازدید کنند – زیرا شما به آن اعتماد ندارید یا آن را توصیه نمی کنید. به این ترتیب، این به Google نشان می دهد که نباید ارزش لینک را به صفحه پیوند داده شده ارسال کند. طبیعتاً این چیزی نیست که شما می خواهید با صفحات خودتان اتفاق بیفتد و پیوندهای داخلی شما فقط باید dofollow باشند.
5. برای ایجاد فرصت های لینک، محتوای بیشتری بنویسید
اگر یک یا چند صفحه مهم (صفحات پولی) دارید، اما مطمئن نیستید که چگونه پیوندهای داخلی برای آنها ایجاد کنید، می توانید به طور مطلوب محتوای با کیفیت جدیدی را به طور خاص در مورد آن موضوع بنویسید و به صفحه محصول پیوند دهید.
نان و کره پیوند داخلی داشتن محتوایی برای پیوند دادن است. فرض کنید چند صفحه فرود در اطراف محصولات یا خدمات خود دارید - اما نمی دانید چگونه آنها را به صورت داخلی پیوند دهید. در این صورت، شما به راحتی می توانید محتوای وبلاگ مرتبط تری در اطراف محصولات خود ایجاد کنید و به سوالاتی که کاربران هدف شما ممکن است داشته باشند پاسخ دهید. انجام این کار همچنین به شما کمک میکند تا «یک مرکز» از محتوای مرتبط ایجاد کنید، به Google اجازه میدهد تا معنی بهتری از پستهای شما دریافت کند و در نتیجه شما را در رتبهبندی بالاتر قرار دهد.
6. از خودکارسازی لینک های داخلی خودداری کنید
برخی از ابزارها و افزونه ها ایده خودکارسازی لینک های داخلی را ارائه می دهند. این می تواند روی کاغذ عالی به نظر برسد، اما در عمل می تواند بسیار مضر باشد. مانند برچسبهای عنوان و توضیحات متا ، همیشه ایده بدی است که کارها را در رابطه با سئو خودکار کنید. محصول نهایی به سادگی هرگز بهینه نیست، زیرا هرگز آنقدر خوب نخواهد بود که انسان آن را خلق کرده باشد.
پیوندهای خودکار به ندرت در زمینه محتوای شما قرار می گیرند و بنابراین ارزش کمتری برای کاربر نهایی ایجاد می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که همه صفحات شما به طور مکرر به همان صفحات دیگر پیوند میخورند، سیگنالهای بدی را به Google ارسال میکنید. با انجام این کار، شما در معرض خطر راه اندازی برخی از الگوریتم های اسپم آن هستید.
7. از لینک دادن از تصاویر خودداری کنید
در صورت امکان، همیشه سعی کنید به جای عکس، از محتوای نوشته شده پیوند دهید. پیوند تصویری هرگز نمی تواند زمینه کافی را در مقایسه با لینک های متنی برای گوگل و کاربر فراهم کند. و همانطور که قبلا ذکر کردیم، ارتباط و زمینه همه چیز در مورد پیوند داخلی است.
در نهایت، اگر تنها گزینه شما پیوند دادن از یک عکس است، مطمئن شوید که متن جایگزین مرتبط را به تصویر اضافه کرده اید – زیرا به جای آن به عنوان متن لنگر شما استفاده می شود.
8. به روز رسانی و بهینه سازی محتوای قدیمی
در حالی که نوشتن محتوای جدید مهم است، به روز رسانی و بهینه سازی محتوای قدیمی شما به همان اندازه مهم است. هنگامی که به طور منظم محتوای خود را به روز می کنید، سیگنال هایی را به موتورهای جستجو ارسال می کند که هم وب سایت شما فعالانه نگهداری می شود و هم محتوایی که ارائه می کنید تازه است و اطلاعات به روز را ارائه می دهد.
اکنون ممکن است از خود بپرسید که لینک های داخلی دقیقاً در کجا نقش دارند. پیوندهای داخلی راه بسیار خوبی برای ترغیب گوگل به خزیدن مجدد وب سایت شما هستند. همچنین ممکن است محتوای جدیدی نوشته باشید، جایی که یک لینک داخلی از آن، یا به یک پست قدیمی، تجربه کاربران را در سایت شما افزایش می دهد.