طراحی وب‌سایت بدون محتوا مانند طراحی یک کت و شلوار دوخته شده بدون اندازه‌گیری است.

۱ بازديد
ز

محصول نهایی ممکن است عالی به نظر برسد، اما اگر هیچ چیز با آن متناسب نباشد، احمقانه به نظر خواهد رسید!

مقالات زیادی وجود دارد که در مورد اینکه کدام یک مهم‌تر است، محتوای وب‌سایت یا طراحی وب‌سایت، بحث می‌کنند . حقیقت این است که هر دو به یک اندازه مهم هستند و هیچ‌کدام بدون دیگری خوب کار نمی‌کنند. وب‌سایت شما می‌تواند متن عالی داشته باشد که واقعاً جذاب و آموزنده باشد، اما اگر طرح‌بندی بدی داشته باشد و وب‌سایت شما کسل‌کننده و کسل‌کننده به نظر برسد، چه کسی حاضر است آن را بخواند؟ به همین ترتیب، اگر وب‌سایت شما با تصاویر چشم‌نواز، پالت رنگی جذاب و لوگوی جذاب، ظاهری بسیار جذاب داشته باشد، اما هیچ محتوایی پشت آن نباشد، کاربران وب‌سایت شما را ناامید ترک می‌کنند و احتمالاً دیگر برنمی‌گردند.

پس چگونه تعادل مناسب را برقرار کنیم؟

هر وب‌سایت خوبی باید با برنامه‌ریزی فراوان شروع شود. با اسکلت سایت شروع کنید - یک نقشه سایت - به چه صفحاتی نیاز دارید؟ به چه زیرصفحه‌هایی (در صورت وجود) نیاز دارید؟ ترتیب قرارگیری آنها باید چگونه باشد؟ پس از ساخت اسکلت، به قلب و شریان حیاتی سایت فکر کنید - محتوای (متن و تصاویر) هر صفحه. ممکن است متوجه شوید که برخی از صفحات محتوای بسیار کمی دارند و ممکن است یک صفحه کامل را برای خود توجیه نکنند، یا برعکس. یک صفحه ممکن است محتوای زیادی داشته باشد و نیاز به تقسیم شدن به بخش‌هایی داشته باشد. پس از نوشتن محتوا، ممکن است نقشه سایت نیاز به اصلاح داشته باشد. اگر در این زمینه گیر کردید، ممکن است به یک دیدگاه خارجی نیاز داشته باشید تا به شما کمک کند و این چیزی است که ما به تعدادی از مشتریان خود در این زمینه کمک کرده‌ایم.

اینجاست که طراح شما وارد عمل می‌شود.

خب، شما اسکلت و قلب تپنده‌ای دارید که محتوای غنی را در رگ‌های سایت شما پمپاژ می‌کند. حالا باید کمی پوسته به آن اضافه کنید و آن را طوری تزئین کنید که برای مشتریانتان به اندازه کافی جذاب باشد تا آن را بخوانند. این وظیفه طراح است ، وظیفه اوست که محتوای شما را برجسته، سازمان‌یافته، حرفه‌ای و قابل اعتماد جلوه دهد.

برجسته بودن: مطمئن شوید که طراح پیام‌های کلیدی و ارزش‌های اصلی شما را می‌داند. این پیام‌ها را می‌توان با تصاویر خیره‌کننده یا قطعات هنری تایپوگرافی که می‌توانند در صفحه اصلی شما برای جلب توجه کاربر استفاده شوند، بیان کرد.

طرح‌بندی و سازماندهی: طراح تمام متن شما را می‌خواند و بهترین روش برای طرح‌بندی آن را تعیین می‌کند. گزینه‌ها و تکنیک‌های زیادی وجود دارد. موارد اساسی شامل چندین ستون است - تقسیم متن به بخش‌هایی با اندازه قابل مدیریت، چه به صورت نصف، یک سوم، یک چهارم یا شاید حتی یک پنجم یا یک ششم. معرفی دراپ کپ، نقل قول بلوکی، هایلایت، آیکون‌ها و جعبه‌های اطلاعات، روش‌های ساده دیگری برای آسان‌تر کردن خواندن متن شما هستند. همچنین می‌توان از توابع تعاملی استفاده کرد تا بازدیدکننده کنترل بیشتری بر اطلاعاتی که می‌بیند داشته باشد. چنین توابعی شامل تب‌ها، آکاردئون‌ها و دکمه‌های تغییر وضعیت هستند. این توابع زمانی بسیار مفید هستند که یک صفحه اطلاعات زیادی دارد که ممکن است برای کاربر گیج‌کننده باشد.

تب‌ها

برای مشاهده‌ی نحوه‌ی استفاده از آن، به صفحه‌ی «درباره‌ی ما» در وب‌سایت HJ Slate نگاهی بیندازید.

آکاردئون‌ها

 

ضامن‌ها

صفحه خدمات تحقیقات محرمانه نمونه خوبی از نحوه استفاده از دکمه‌های تغییر وضعیت است.

این توابع معمولاً نیاز به زیرصفحه‌ها را از بین می‌برند.

 

حرفه‌ای و قابل اعتماد: تمام تکنیک‌های فوق باید عاقلانه و فقط در صورت لزوم استفاده شوند. معقول بودن در مورد اینکه از چه تکنیک‌هایی استفاده کنید و چه زمانی از آنها استفاده کنید، عامل تعیین‌کننده‌ای در حرفه‌ای به نظر رسیدن یا نرسیدن وب‌سایت شما خواهد بود. اگر وب‌سایت شما حرفه‌ای به نظر برسد، این امر حس اعتماد را در کاربر ایجاد می‌کند و آنها را به وب‌سایت شما بازمی‌گرداند.

جایگزین

وقتی یک طراح محتوایی برای کار کردن ندارد، مجبور می‌شود از لوروم ایپسوم (متن ساختگی) و تصاویر آماده (پوشیده شده با واترمارک) استفاده کند. این روش در کوتاه‌مدت خوب است اگر به ۲ یا ۳ طرح اولیه برای ایجاد سریع نیاز دارید، اما اغلب منجر به تغییرات زیادی در طرح پس از اضافه شدن محتوا می‌شود. معمولاً در درازمدت برنامه‌ریزی و نوشتن محتوا از قبل سریع‌تر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.