یک طراح حرکت چه نوع وظایفی را انجام می‌دهد؟

۲ بازديد

نوع کاری که یک طراح گرافیک متحرک انجام می‌دهد تا حد زیادی توسط دامنه پروژه و اندازه تیم خلاق او تعیین می‌شود.

اولاً، آنها باید با مشتریان داخلی و خارجی ملاقات کنند تا دامنه یک کار را درک کنند. برای مشتریان خارجی، آنها باید نیازها و خواسته‌های خود را بررسی کنند و بفهمند که چگونه می‌توانند آنها را برآورده کنند. برای مشتریان داخلی، این یک فرآیند مشابه است اما بیشتر به سمت این است که مشخص کنند روی کدام بخش از کل کار کار خواهند کرد.

برای طراحی موشن گرافیک در رشت و گیلان به وب سایت خجسته وب مراجعه کنید.

همچنین باید مهلت‌هایی تعیین و رعایت شوند و اغلب اوقات برای تغییرات و بهبودها، بازخوردهایی دریافت می‌شود . در برخی موارد، یک طراح گرافیک متحرک مستقل یا آزاد می‌تواند از تمام جنبه‌های یک پروژه مراقبت کند، اما اغلب اوقات، آنها عضوی از یک تیم خواهند بود.

یک طراح گرافیک متحرک می‌تواند روی طیف گسترده‌ای از وظایف مرتبط با طراحی، از جمله داستان‌سرایی دوبعدی ، گرافیک سه‌بعدی کامپیوتری (CGI)، تایپوگرافی متحرک، تصاویر متحرک و موارد دیگر کار کند.

به طور کلی، مسئولیت‌های یک طراح حرکت عبارتند از: 

  • ایجاد استوری‌بورد و مفاهیم برای موشن گرافیک.
  • متحرک‌سازی گرافیک، متن و تصاویر.
  • استفاده از نرم‌افزارهای سه‌بعدی و دوبعدی برای انیمیشن
  • اضافه کردن جلوه‌های صوتی و موسیقی.
  • همکاری با دیگر افراد خلاق مانند طراحان گرافیک، فیلمبرداران و نویسندگان متن‌های تبلیغاتی.
  • بررسی روندهای نوظهور و پیاده‌سازی آنها در پروژه‌ها

اینکه طراح روی چه نوع پروژه‌هایی کار خواهد کرد، به نوع منطقه‌ای که قرار است در آن کار کند بستگی دارد.

«بر اساس آنچه من می‌بینم، روندهای طراحی حرکت شامل موارد زیر است: رسانه‌های ترکیبی - اشکال هنری آنالوگ مانند کلاژ و تایپوگرافی متحرک با حرکت، انیمیشن‌های تصویرسازی، طرح‌های رنگارنگ با انیمیشن و حتی تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی بیشتر که در طراحی استفاده می‌شوند.» - پیائه فیو هلینگ، طراح بازاریابی جوان در Linearity

طراحان حرکت روی چه نوع پروژه‌هایی کار می‌کنند؟

یکی از بهترین راه‌ها برای درک اینکه یک طراح گرافیک متحرک چه کاری انجام می‌دهد، بررسی نمونه‌هایی از پروژه‌ها و مشاغل رایجی است که روی آنها کار می‌کند.

دامنه بالقوه این پروژه‌ها تقریباً نامحدود است، اما در اینجا به برخی از زمینه‌های مشترک اشاره می‌کنیم.

طراحی تیتراژ فیلم و سریال

یکی از اولین نمونه‌ها و کاربردهای گرافیک متحرک، ساخت عناوین و تیتراژ فیلم‌ها بود.

این حوزه محتوای ویدیویی به تکامل و شکوفایی خود ادامه داده و اکنون به طور گسترده به عنوان یک هنر مستقل در نظر گرفته می‌شود. استودیوها و هنرمندان به این هنر اختصاص داده شده‌اند و بهترین عناوین فیلم و سریال اغلب به اندازه خود فیلم‌ها یا سریال‌ها نمادین هستند.

اگر طراح حرکت شوید، ممکن است خودتان را در حال کار روی یک فیلم پرفروش یا یک سریال تلویزیونی پرطرفدار بعدی بیابید.

ویدیوهای توضیحی و اینفوگرافیک‌ها

احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در حال گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی خود بوده‌اید و توجهتان به یک ویدیوی انیمیشنی یا اینفوگرافیک که از گرافیک برای توضیح یک مفهوم استفاده می‌کند، جلب شده باشد.

این نوع تکنیک سینمایی می‌تواند برای آسان‌تر کردن درک فرآیندها ، مانند نحوه‌ی عملکرد واکسن‌ها، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می‌تواند برای آسان‌تر کردن درک اطلاعات، مانند میزان رشد جمعیت جهان در قرن گذشته، مورد استفاده قرار گیرد.

لوگوهای متحرک

برنامه‌های خبری و ایستگاه‌های تلویزیونی از پیشگامان استفاده از طراحی موشن برای لوگوهای خود بودند و با ظهور اینترنت و دامنه‌های موبایل، لوگوهای انیمیشنی اکنون می‌توانند در زمینه‌های بسیار بیشتری ظاهر شوند.

متحرک‌سازی لوگوی یک اپلیکیشن برای صفحه بارگذاری آن یا افزودن حرکت به لوگو در وب‌سایت یک شرکت می‌تواند استفاده از لوگوها را به سطح کاملاً متفاوتی ارتقا دهد و انیمیشن لوگوی سه‌بعدی روز به روز محبوب‌تر می‌شود. یک طراح گرافیک متحرک می‌تواند یک لوگوی استاتیک را به یک شگفتی پویا و چشم‌نواز تبدیل کند.

تایپوگرافی جنبشی

وقتی متن به هر نحوی متحرک می‌شود یا حرکت می‌کند، به آن تایپوگرافی جنبشی می‌گویند و می‌توان از آن در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد.

وقتی عنوان یک فیلم در طول سکانس عنوان‌بندی متحرک و تغییر شکل می‌دهد، این تایپوگرافی جنبشی است. وقتی متن در طول یک آگهی تبلیغاتی در صفحه نمایش حرکت می‌کند ، این نیز تایپوگرافی جنبشی است.

طراحان گرافیک متحرک در به تصویر کشیدن گرافیک‌های متحرک احساسی و تبدیل متن به گفتار از طریق حرکت مهارت دارند.

تبلیغات

ایجاد تبلیغات جذاب و گیرا، حوزه اصلی بسیاری از طراحان و آژانس‌های موشن گرافیک است.

بسیاری از گرافیک‌های متحرک تبلیغاتی و تکنیک‌هایی از جمله انیمیشن ، تایپوگرافی جنبشی، جلوه‌های بصری و موارد دیگر می‌توانند برای تولید آگهی‌ها و تبلیغات ویدیویی مورد استفاده قرار گیرند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.