7 نکته طراحی وب سایت برای فروشگاه های تجارت الکترونیک

۱۴ بازديد

برای طراحی وب سایت راه های زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید، اما برای تجارت الکترونیک، همه چیز در مورد بهینه سازی برای فروش است.برای طراحی سایت فروشگاهی در رشت اینجا کلیک کنید

منصفانه است که بگوییم وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک زیادی وجود دارند که کار خوبی در طراحی وب انجام نمی‌دهند. در روزگاری که انتظارات کمتر بود، ممکن است هنوز هم در فروش موفقیت‌هایی داشته باشند، اما این روزها، مردم طراحی ضعیف را با انتظارات کم یا بدتر از آن مرتبط می‌دانند: عدم اعتماد.

نکته اصلی این است که درست کردن طرح شما برای نتیجه شما خوب است! در اینجا برخی از نکات طراحی ما برای وب سایت های تجارت الکترونیک بهتر آورده شده است:

#1. یک سلسله مراتب طراحی داشته باشید

سلسله مراتب بصری یک اصل طراحی مهم است زیرا کمک می کند اولویت محتوای شما برای بیننده روشن بماند. استفاده از سلسله مراتب به این معنی است که می توانید خریداران خود را به عناصر صفحه خاصی در اولویتی که انتخاب می کنید هدایت کنید.

سلسله مراتب بصری با اندازه و/یا وزن و همچنین قرار دادن عناصر طراحی به دست می آید. به عنوان مثال، هدر یک استفاده اساسی از سلسله مراتب بصری است، با اندازه فونت بزرگتر و وزن سنگین تر. مردم به طور طبیعی تمایل دارند ابتدا به متن پررنگ نگاه کنند.

قرار دادن عناصر طراحی شما همچنین می تواند برای جلب چشم در جهتی که می خواهید استفاده شود. عناصر بصری مانند لوگوها، دکمه ها یا تصاویر کلیدی می توانند برای ایجاد یک سلسله مراتب مفید باشند.

 

#2. یک صفحه اصلی بدون درهم و برهمی داشته باشید

صفحه اصلی مهم است زیرا باید به سرعت آنچه را که انجام می‌دهید و برای چه کسی انجام می‌دهید، به شما اطلاع دهد. اکثر افرادی که به صورت آنلاین خرید می‌کنند، صفحه را خیلی سریع مرور و مرور می‌کنند، بنابراین حفظ یک طرح مینیمالیستی می‌تواند به انتقال سریع پیام شما کمک کند.

صفحات "مشغول" می توانند بسیار زیاد باشند. مردم نمی دانند کجا را ببینند یا روی چه چیزی کلیک کنند. لازم نیست صفحه اصلی شما ثابت بماند، اما آن را تغییر دهید تا مهمترین اهداف شما را در آن زمان منعکس کند (مثلاً اگر یک فروش است، فروش را برجسته کنید).

مهمترین محتوای شما باید در بالای صفحه نگه داشته شود تا بازدیدکنندگان مجبور نباشند برای یافتن اطلاعات پیمایش کنند. استفاده از فضای خالی نیز تکنیک خوبی برای متعادل نگه داشتن طراحی شماست. با فاصله گذاری بین مطالب، قسمت های مهم خواناتر می شوند.

#3. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

هنوز هم تعجب آور است که ببینید چه تعداد از وب سایت ها آشکارا زمان زیادی را صرف طراحی و کپی کردن وب کرده اند، اما تصاویر را به دقت بررسی کرده اند. صادقانه بگویم، اگر محصولی تصاویر با کیفیت بالا همراه با لیست خود نداشته باشد، بعید است که بفروشد.

همچنین باید به یاد داشته باشید که وقتی مردم از فروشگاه ها خرید می کنند، محصولات را برمی دارند، برمی گردانند و از زوایای مختلف بررسی می کنند. این بدان معناست که شما نیاز به تصاویر واضح و با کیفیت از زوایای مختلف محصولات خود دارید. مردم دوست دارند بتوانند بزرگنمایی کنند و جزئیات را بررسی کنند، بنابراین داشتن عملکرد بزرگنمایی نیز مهم است. همچنین در جایی که می توانید ویدیو را وارد کنید.

البته از صفحه اصلی خود یا هر صفحه دیگری که در آن تصاویر یافت می شود غافل نشوید. تصاویر با کیفیت بالا جلوه ای حرفه ای به جا می گذارند و همچنین می توانند برای نمایش صدا و تصویر برند شما استفاده شوند. 

#4. ناوبری خود را ساده نگه دارید

مردم هنگام خرید آنلاین به دنبال راحتی هستند، بنابراین یکی از راه‌هایی که می‌توانید به آنها کمک کنید منوهای واضح و پیمایش ساده است. شما به یک جریان منطقی نیاز دارید که برای افراد آسان باشد، از جمله زمانی که می‌خواهند برگردند و چیزی را که قبلا دیده‌اند، پیدا کنند. آنها هزارتویی نمی خواهند که دور زدن آن غیرممکن باشد.

به این فکر کنید که وقتی آنها یک کالا را به سبد خرید اضافه می کنند چه اتفاقی می افتد. شما می خواهید آنها به خرید ادامه دهند! برخی از وب‌سایت‌ها با مجبور کردن آنها به استفاده از دکمه «بازگشت» از سبد خرید، به جای اینکه بتوانند به آیتم بعدی پیمایش کنند، این کار را به طور غیر ضروری دشوار می‌کنند.

گزینه های مفید فیلتر یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید در نظر بگیرید. مردم اغلب با در نظر گرفتن پارامترهای خاصی خرید می کنند، و اگر بتوانند انتخاب های خود را فیلتر کنند، مفید است، به خصوص اگر موارد زیادی در این دسته وجود داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی که می‌تواند کمک کند، داشتن گزینه «جستجو» خوب است. بهترین ویژگی های جستجوی تجارت الکترونیک نتایج بسیار مرتبطی را برای کلمات کلیدی وارد شده به دست می دهد و در واقع کار مشتری را در یافتن محصولات آسان تر می کند. ارزش تست کردن را دارد تا مطمئن شوید عملکرد جستجوی شما واقعا مفید است.

عملکرد جستجوی وب سایت خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید نتایج مفیدی را برای مشتریان به ارمغان می آورددر X به اشتراک بگذارید

#5. مطالب را برای خواندن آسان کنید

طراحی وب شما باید سطح بالایی از خوانایی داشته باشد، به این معنی که برای افراد آسان است کلمات را تشخیص دهند و هر جمله ای را بخوانند بدون اینکه مجبور باشند برای تشخیص آنها تلاش کنند. آن‌ها باید بتوانند به آسانی مطالعه کنند و اصل حرف شما را بفهمند.

جایی که وب سایت ها اشتباه می کنند اندازه حروف کوچک، فونت های پیچیده، عدم کنتراست و هسته ضعیف (فضای بین کلمات و حروف) است. برای مثال، اگر پاراگراف‌هایی از متن برای خواندن دارید، خواندن یک فونت در خانواده sans serif آسان‌تر است. فونت‌های Serif (مانند Times New Roman) معمولاً «مشغول» به نظر می‌رسند و خواندن آن را سخت‌تر می‌کنند.

در استفاده از فونت‌های «فانتزی» یا استفاده از kerning احتیاط کنید، زیرا گاهی اوقات این فونت‌ها می‌توانند منجر به خواندن کلمات کاملاً متفاوت با آنچه در نظر دارید برای بیننده باشد…

نکات طراحی سایت

منبع

#6. با برند خود سازگار باشید

طراحی وب شما باید صدای برند، لحن و محصولات شما را تکمیل کند. همه چیز در مورد ظاهر، احساس و کلماتی که استفاده می کنید باید در وب سایت شما و هر کانال دیگری که برای بازاریابی تجارت الکترونیک خود استفاده می کنید یکسان باشد.

برندسازی هویت، ارزش‌ها و مأموریت شما را برای کسب‌وکارتان منتقل می‌کند. طراحی نقشی کلیدی در این امر ایفا می‌کند که برند مورد نظر شما را تقویت می‌کند یا از آن می‌کاهد. سازگاری مهم است زیرا باعث می شود در چشم مشتریان خود قابل تشخیص باشید. اگر ویژگی های طراحی شما در همه جا وجود داشته باشد، کمتر به یاد ماندنی خواهید بود زیرا برای افراد دشوارتر است که شرکت شما را در ذهن خود قرار دهند.

 

#7. تسویه حساب بدون حواس پرتی

بسیاری از مردم سایت‌های تجارت الکترونیک را مرور می‌کنند، مواردی را به سبد خرید اضافه می‌کنند، سپس از طریق فرآیند پرداخت از جایی خارج می‌شوند. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که گام‌ها یا چیزهای زیادی وجود داشته باشد که حواس‌تان را پرت می‌کنند.

تسویه‌حساب بدون حواس‌پرتی به این معنی است که هر مؤلفه‌ای که می‌تواند حواس‌پرتی برای مشتری ایجاد کند، حذف می‌شود، به طوری که تمرکز آنها کاملاً روی بررسی است. این بدان معنی است که منوهای ناوبری و سرصفحه ها و پاورقی های بسیار مینیمالیستی وجود ندارد.

در عین حال، روند چک کردن باید تا حد امکان حداقل باشد. مشتریان مراحل زیاد را دوست ندارند، مجبورند فرم های زیادی را پر کنند یا هر گونه شگفتی را از نظر قیمت. هر چه بتوانید چک را تمیزتر نگه دارید، شانس شما برای کاهش رها شدن سبد خرید بیشتر است .

افکار نهایی

شما می توانید برخی از بهترین محصولات با کیفیت را در جهان داشته باشید، اما اگر طراحی وب شما برای فرآیند تجارت الکترونیک بهینه نباشد، برای فروش با مشکل مواجه خواهید شد.

شما می توانید طراحی وب را از منظر آنچه در مورد تجارت شما می گوید نیز نگاه کنید. طرح های تمیز و باکیفیت یک کسب و کار با کیفیت را به مشتری پیشنهاد می کند. وقتی به جزئیات توجه می کنید، این نشان می دهد که شما قابل اعتماد هستید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.