آشنایی با اصول طراحی وب سایت کسب و کار موثر

۱۱ بازديد

 

هنگام ساختن یک وب سایت تجاری برای اولین بار، چندین ملاحظات کلیدی سفر شما را راهنمایی می کند. و سوالاتی مانند "یک وب سایت خوب چه چیزی باید داشته باشد؟" احتمالاً به ذهن خطور می کند. در زیر،  ویژگی های اصلی یک وب سایت را بیان می کنیم .

  1. طراحی: اولین برداشت را ایجاد کنید

طراحی یک وب سایت بسیار مهم است و تصور اولیه را شکل می دهد  و نحوه تعامل بازدیدکنندگان سایت با محتوا را شکل می دهد. با توجه به این موضوع، بسیاری از کسب‌وکارها از طراحان وب حرفه‌ای استفاده می‌کنند تا طراحی وب خود را ارتقا دهند، خود را از رقبا متمایز کنند و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنند.برای طراحی سایت در انزلی اینجا کلیک کنید

در اینجا چند اصل اساسی طراحی وجود دارد که به شما در ایجاد یک وب سایت عالی کمک می کند.

هماهنگ کردن طرح های رنگی  

رنگ ها نقش مهمی در طراحی وب، ایجاد جذابیت بصری، انتقال احساسات و جلب توجه  بازدیدکنندگان سایت دارند.

برای ایجاد طرح رنگی که با اهداف برند شما همخوانی داشته باشد، ضروری است که خود را با تئوری رنگ های اساسی، تم ها و دستورالعمل ها آشنا کنید.

استفاده از ژنراتورهای پالت رنگ آنلاین مانند Adobe Color یا Coolors می تواند این فرآیند را تسریع کند و به تلاش شما برای ایجاد یک وب سایت عالی کمک کند.

بهینه سازی انتخاب فونت

انتخاب فونت های نامناسب می تواند دسترسی و تجربه کاربری یک وب سایت را مختل کند. از این رو، انتخاب فونت‌های ایمن تحت وب مانند Arial، Times و Helvetica  توصیه می‌شود تا از یکنواختی تایپوگرافی در دستگاه‌ها و مرورگرهای وب مختلف اطمینان حاصل شود.

برای افزایش خوانایی و جذابیت بصری متن، انتخاب اندازه فونت مناسب و فاصله کافی را در اولویت قرار دهید.

ایجاد یک سلسله مراتب بصری منسجم

سازماندهی استراتژیک عناصر وب سایت بسیار مهم است و بازدیدکنندگان را قادر می سازد بدون زحمت بخش های محوری سایت شما را شناسایی کرده و در میان آنها حرکت کنند.

خبر خوب این است که می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های مختلف، از جمله استفاده از رنگ، تناسب، کنتراست، شبکه‌ها و فضای خالی  برای تأکید بر عناصر خاص یا تقویت یک چیدمان سازمان‌یافته به این هدف دست پیدا کنید.

برای مثال ، وب‌سایت‌هایی مانند Neuralink نمونه‌ای از سلسله‌مراتب بصری ساختار یافته هستند که دارای یک طرح بصری و اندازه‌ها و سبک‌های فونت ثابت هستند و ظاهری منسجم و حرفه‌ای را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، عناصر دیگری مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، سرعت سایت و امنیت کاربر  در تعیین اینکه چه چیزی یک وب سایت را خوب می کند، بسیار مهم هستند.

سئو شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی است و برای سایت های تجارت الکترونیکی که با هدف رتبه بندی بالاتر در رتبه بندی موتورهای جستجو و جذب مخاطبان هدف خود، حیاتی است.

اطمینان از بارگیری سریع سایت شما و ایمن سازی داده های کاربر نیز ضروری است که به تجربه کاربری یکپارچه و قابل اعتماد کمک می کند.

  1. درک دسترسی به وب

درک مفهوم دسترسی به وب برای شما بسیار مهم است. این نشان می دهد که وب سایت شما برای همه ، از جمله افراد دارای معلولیت، کاربرپسند است.

آن را به عنوان داشتن رمپ در ساختمان ها در نظر بگیرید. این اجازه می دهد تا همه به راحتی وارد شوند. در اینجا چند استراتژی برای افزایش دسترسی سایت شما وجود دارد:

متن جایگزین برای تصاویر

  • تصور کنید یک عکس را برای یک دوست توضیح می دهید. این همان کاری است که متن جایگزین برای تصاویر در وب سایت شما انجام می دهد و به افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند کمک می کند.

سرفصل های سازمان یافته

  • چیدمان صحیح سرفصل‌ها مانند مرتب‌سازی کتاب‌های شما بر اساس اندازه است. به کاربران دارای صفحه خوان کمک می کند تا ساختار وب سایت شما را درک کنند.

زیرنویس برای ویدیوها

  • مانند خواندن زیرنویس در یک فیلم، ارائه زیرنویس برای ویدیوها به کسانی که کم شنوا هستند کمک می کند.

تست دسترسی با ابزار

  • استفاده از ابزارهایی مانند WAVE  یا WebAim  مانند این است که وب سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز را در خود جای داده است.
  1. عملکرد

هر وب سایتی هدف مشخصی دارد، دقیقاً مانند فروشگاه های مختلف در یک مرکز خرید که هر کدام نیازهای منحصر به فردی را برآورده می کنند. به عنوان مثال، سایت‌های تجارت الکترونیک شبیه به فروشگاه‌های آنلاین هستند و هدفشان تسهیل تجربه خرید یکپارچه است.

در مقابل، یک وب سایت تجاری به عنوان یک بروشور دیجیتال عمل می کند و پیشنهادات یک شرکت را به نمایش می گذارد و درآمد ایجاد می کند.

شناسایی ماموریت وب سایت و نیازهای مخاطبان هدف شما بسیار مهم است. این تضمین می کند که وب سایت شما هم به شما و هم به بازدیدکنندگانش خدمات موثری ارائه می دهد.

 

  1. ویژگی های ضروری را اضافه کنید

برای افزایش کاربرپسندی، وب سایت شما باید چندین عنصر کلیدی را در خود داشته باشد:

  • Clear Headline:  این به بازدیدکنندگان شما می گوید که سایت شما در مورد چیست، شبیه به عنوان یک کتاب.
  • تصویر یا ویدیوی برجسته:  اولین عنصر بصری که بازدیدکنندگان می بینند باید موضوع یا پیام سایت شما را منتقل کند.
  • منوی پیمایش:  این نقشه سایت خود را در نظر بگیرید، بازدیدکنندگان را به مقصد مورد نظرشان راهنمایی می کند.
  • دکمه های Call-to-Action:  این دکمه ها کاربران را به انجام اقدامات خاصی مانند خرید دعوت می کنند.
  • اثبات اجتماعی:  ارائه گواهینامه ها باعث ایجاد اعتماد بین بازدیدکنندگان جدید می شود.
  • محتوای مختصر و واضح:  اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مانند یک داستان خوب نوشته شده ساده و قابل درک است.
  • ادغام رسانه:  آمیختن سایت شما با تصاویر و ویدیوها باعث حفظ علاقه کاربر می شود.
  1. طراحی مناسب برای موبایل و محتوای مرتبط

حصول اطمینان از سازگاری وب سایت شما با موبایل  مانند اطمینان از تناسب خوب لباس شماست. این به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی از دستگاه های مختلف به سایت شما دسترسی داشته باشند.

ارائه محتوای مرتبط به همان اندازه مهم است. مانند سرو غذاهای مورد علاقه خود در شام است. شما هدف کاربر را برآورده می‌کنید و با این کار بازدیدکنندگان خود را درگیر می‌کنید.

  1. گوگل آنالیتیکس و عملکرد وب سایت

گوگل آنالیتیکس را  به عنوان کارت گزارش وب سایت خود در نظر بگیرید . بینش هایی را در مورد عملکرد وب سایت شما و نحوه تعامل کاربران وب با صفحات شما ارائه می دهد.

بررسی منظم عملکرد وب سایت شما برای حفظ یک تجربه کاربری با کیفیت بالا ضروری است.

 

  1. از وب سایت سازها استفاده کنید

انتخاب یک دامنه وب سایت خوب به اندازه نامگذاری حیوان خانگی شما مهم است. به هویت سایت شما تبدیل می شود. استفاده از بهترین سازندگان وب‌سایت برای مبتدیان  می‌تواند به شما در ایجاد وب‌سایت‌هایی با طراحی خوب کمک کند و فرآیند را قابل مدیریت‌تر کند.

اطمینان از نمایش وب سایت شما در نتایج جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو برای افزایش دید بسیار مهم است.

منبع زیر در وب سایت سازهای واکنش گرا  می تواند به کسانی که به دنبال ایجاد وب سایت های واکنش گرا هستند کمک زیادی کند.

  1. سئو: پایه ای برای دیده شدن

پیاده سازی بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) شبیه به قرار دادن تابلوهای راهنما در سطح شهر است – به وب سایت شما کمک می کند تا توسط موتورهای جستجو مانند گوگل مورد توجه قرار گیرد.

سئو فقط این نیست که سایت شما خوب به نظر برسد. این در مورد کارهای پشت صحنه است که افراد مناسب را به آستان آنلاین شما می آورد. در اینجا یک نقشه راه کوچک برای شما آورده شده است:

تحقیق کلمات کلیدی

  • این را به عنوان یافتن کلماتی که مردم هنگام جستجوی فروشگاهی مانند فروشگاه شما استفاده می کنند، در نظر بگیرید. استفاده از این کلمات به افراد مناسب کمک می کند شما را پیدا کنند!

بهینه سازی فنی

  • این مانند اطمینان از تمیزی و استقبال فروشگاه شماست. این شامل داشتن یک وب سایت سریع، بدون درهای شکسته (پیوندها) و بازدید آسان از هر دستگاهی (موبایل پسند) است. و بله، شما می توانید از یک ابزار رایگان برای بررسی میزان عملکرد فروشگاه (وب سایت) خود استفاده کنید!

بک لینک های با کیفیت

  • تصور کنید همه بچه های محبوب شهر در مورد فروشگاه شما صحبت می کردند. بک لینک یعنی همین! اینکه سایت های دیگر درباره شما صحبت کنند باعث می شود وب سایت شما قابل اعتمادتر به نظر برسد.

بهینه سازی محتوا

  • این شامل حصول اطمینان از اینکه همه چیز در فروشگاه شما (محتوا) مرتب و به راحتی چیده شده است، با علائم (عنوان) و توضیحات واضح است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.