چگونه نرخ پرش خود را محاسبه کنیم

۴ بازديد

 

برای تعیین نرخ پرش یک صفحه، تعداد پرش های خود (که به عنوان جلسات تک صفحه ای بدون درگیری نیز شناخته می شود) را بر تعداد کل جلسات خود تقسیم کنید.

به عنوان مثال، اگر 100 کاربر در صفحه اصلی سایت تجارت الکترونیک شما (مجموع جلسات) قرار بگیرند و پنج نفر از آنها بدون تعامل یا پیمایش بیشتر در سایت شما (جلسات تک صفحه) خارج شوند، نرخ پرش صفحه اصلی شما 5٪ است.

برای سفارش طراحی سایت در گیلان و سئو سایت در گیلان به وب سایت محدثه خجسته سر بزنید

نرخ پرش = جلسات تک صفحه ای / کل جلسات

به یاد داشته باشید، نرخ پرش تنها بخشی از پازل عملکرد وب سایت شما است. به معیارهای دیگر - مانند زمان حضور در سایت، نرخ تعامل و نرخ تبدیل - نگاهی بیندازید و داده‌های کیفی مانند رفتار کاربر را در تجزیه و تحلیل خود بگنجانید تا بفهمید بازدیدکنندگان چگونه با سایت شما تعامل دارند و چرا.

Google Analytics چگونه نرخ پرش را محاسبه می کند

در Google Analytics 4 (GA4)، نرخ پرش مجدداً به عنوان معیاری تعریف شده است که درصد جلسات بدون تعامل را در وب سایت یا برنامه شما اندازه می گیرد. 

برای اینکه یک جلسه درگیر در نظر گرفته شود، باید بیش از 10 ثانیه طول بکشد، یک رویداد تبدیل را راه‌اندازی کند، یا شامل بازدید از صفحه یا نمایش صفحه دوم باشد. هر چیزی کمتر از آن یک جهش محسوب می شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محاسبه نرخ پرش GA4، بدانید که این به چه معناست (یا به معنای آن نیست) برای وب سایت شما، و چگونگی بررسی نرخ پرش بالاتر، ورودی بانس و نرخ پرش را در واژه نامه Google Analytics ما بخوانید.

نرخ پرش خوب چیست؟

به طور معمول، نرخ پرش 40٪ یا کمتر خوب در نظر گرفته می شود، در حالی که هر چیزی بالاتر از 55٪ بالا تلقی می شود و ممکن است نشان دهنده نیاز به پرداختن به مواردی باشد که در حال حاضر برای بازدیدکنندگان شما کار نمی کند.

در حالی که می خواهید نرخ پرش شما در سطح پایینی باشد، مهم است که به یاد داشته باشید که ظاهر آن به صنعت شما بستگی دارد. این گزارش اخیر Databox را برای معیارها بررسی کنید و فراموش نکنید که سایر عوامل را در نظر بگیرید - مانند فصلی بودن، نوع صفحه یا منبع ترافیک. 

به این ترتیب، می‌دانید که اعدادی که می‌بینید، مطابق با استانداردهای صنعت شما، از نظر عینی خوب یا بد هستند.

#نمونه میانگین نرخ پرش، با حسن نیت از Databox
 

چگونه نرخ پرش خود را درک کنیم

اکنون می دانید که نرخ پرش بالا چیست. اما در واقع چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

نرخ پرش بالا یا پایین فقط به شما می گوید که تعداد معینی از بازدیدکنندگان وارد صفحه وب شما شده اند و سپس بدون رفتن بیشتر سایت را ترک کرده اند. اما به شما نمی گوید که چگونه شخصی با صفحه شما تعامل داشته یا چرا تصمیم به ترک آن گرفته است.

ممکن است مشکلاتی در رابطه با تجربه کاربر، محتوای سایت، تعامل کاربر یا طرح صفحه داشته باشید که نیاز به بررسی دارد. یا ممکن است به این معنی باشد که صفحه فرود شما برای بازدیدکنندگان نامربوط یا گیج کننده است. 

می‌توانید به حدس زدن ادامه دهید یا می‌توانید گام‌های عملی بردارید تا ببینید چه چیزی پشت نرخ پرش بالا شما وجود دارد و الگوهایی را کشف کنید که به شما نشان می‌دهند چگونه مشکل را برطرف کنید.

اگر می‌خواهید بدانید کاربران چگونه و چرا با صفحات جداگانه تعامل دارند، داده‌های Google Analytics و ابزارهای تحلیل رفتار کاربر را ترکیب کنید:

  • از GA4 برای مشخص کردن صفحات خود با بالاترین نرخ پرش استفاده کنید

  • از نقشه های حرارتی استفاده کنید تا نشان دهید بازدیدکنندگان با چه چیزی در آن صفحه خاص تعامل دارند

  • درست قبل از اینکه بازدیدکنندگان سایت شما را ترک کنند، بازخورد مشتریان را با نظرسنجی های خروجی جمع آوری کنید

  • ببینید بازدیدکنندگان قبل از پرش با ضبط‌های جلسه چه می‌کنند

  • نقاط بین اعداد در GA4 و رفتار واقعی کاربر را با ادغام Hotjar و Google Analytics ما متصل کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.