این یک روز عادی در دفتر است. شما به تازگی ارسال برخی از ایمیل ها را به پایان رسانده اید، و تصمیم دارید نگاهی به آخرین معیارهای وب سایت خود بیندازید. اما با خواندن داده ها، چشمان شما گشاد می شود. با صدای بلند می گویی: "اوه نه." "ترافیک وب سایت من در حال کاهش است."
شاید برای شما دقیقاً چنین اتفاقی نیفتاده باشد. حتی در این صورت، ممکن است متوجه شوید که وب سایت شما ترافیک ندارد – حداقل، نه به اندازه معمول. اگر این شما هستید، احتمالاً ذهن شما پر از سؤال است. این به چه معناست؟ چرا ترافیک شما کم است؟ چگونه می توانید آن را تعمیر کنید؟
خوب، شما می توانید نفس راحتی بکشید زیرا ما برای شما پاسخ هایی داریم. در این صفحه، به شش دلیل احتمالی می پردازیم که ترافیک شما ممکن است در جایی که می خواهید نباشد، به علاوه نحوه رفع آن. ابتدا به برخی از مشکلات بالقوه بلند مدت و سپس برخی از مشکلات بالقوه کوتاه مدت نگاه خواهیم کرد.
برای یادگیری چند روش برای بهبود ترافیک وب سایت به خواندن ادامه دهید!برای مشاوره خدمات سئو سایت در رشت و گیلان با محدثه خجسته تماس بگیرید
مدتی است که ترافیک وب سایت من کاهش یافته است
آیا ترافیک سایت شما برای مدت طولانی کم بوده است؟ اگر چنین است، چندین مشکل مختلف وجود دارد که می تواند باعث آن شود. سه تا از این مشکلات احتمالی عبارتند از:
- سئوی فنی شما چندان خوب نیست
- شما کلمات کلیدی مناسبی را هدف قرار نمی دهید
- سایت شما از HTTPS استفاده نمی کند
به خواندن ادامه دهید تا در مورد هر یک از این مشکلات، از جمله نحوه رفع آنها بیشتر بدانید.
1. سئوی فنی شما به اندازه کافی خوب نیست
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) عملی است که سایت شما را در رتبه بالایی در گوگل قرار می دهد تا ترافیک وب سایت را افزایش دهد. پس قابل درک است که یک استراتژی سئو ضعیف باعث می شود وب سایت شما ترافیک نداشته باشد.
به طور خاص، شما باید به بهینه سازی سئوی فنی خود توجه داشته باشید – یعنی تاکتیک های سئو با تمرکز بر باطن وب سایت شما. سئوی فنی شامل موارد زیر است:
- داشتن فایل txt
- ایجاد نقشه سایت XML
- بهینه سازی ناوبری سایت شما
- بهبود سرعت صفحه شما
- سایت خود را موبایل پسند کنید
- و بیشتر!
بهینه سازی برای هر یک از این موارد یک روش عالی برای بهبود ترافیک وب سایت است.
2. شما کلمات کلیدی مناسبی را هدف قرار نمی دهید
وقتی صحبت از بهبود ترافیک وب سایت می شود، کلمات کلیدی همه چیز هستند. گنجاندن یک کلمه کلیدی خاص در یک صفحه به گوگل نشان می دهد که صفحه شما باید برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کند. البته این بدان معنا نیست که شما باید هر کلمه کلیدی را هدف قرار دهید. برای شروع، باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را مورد هدف قرار دهید.
همچنین، باید سعی کنید کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید - یعنی کلمات کلیدی که چندین کلمه طولانی هستند. این کلمات کلیدی خاص تر هستند، به این معنی که مخاطبان دقیق تری را هدف قرار می دهند و رقابت کمتری در نتایج جستجو دارند.
کلمات کلیدی نقش مهمی در بهبود ترافیک وب سایت دارند. به همین دلیل است که هدف قرار دادن مرتبط ترین کلمات کلیدی و استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، از Semrush ، SEO.com و Ahrefs ، مهم است.
اگر در حال حاضر هیچ کلمه کلیدی را هدف قرار نمی دهید - یا اگر کلمات کلیدی مورد نظر شما مرتبط یا طولانی نیستند - تعجب آور نیست که ترافیک پایینی را تجربه می کنید. اما با تجدید نظر در استراتژی کلمه کلیدی خود، می توانید شروع به رفع آن مشکل کنید.
3. سایت شما از HTTPS استفاده نمی کند
یکی دیگر از دلایل احتمالی کاهش ترافیک وب سایت شما این است که از HTTPS استفاده نمی کنید. URL وب سایت خود را بررسی کنید - آیا با حروف "https" شروع می شود یا فقط "http"؟ اگر دومی باشد، این می تواند بخشی از مشکل باشد. پروتکل استاندارد HTTP توسط بسیاری از سایت ها استفاده می شود، اما استفاده از HTTPS ارجح است.
به این دلیل که HTTPS اساساً نسخه ایمن تر از HTTP است. این به کاربران نشان می دهد که سایت شما برای بازدید امن است – به خصوص اگر دارای یک فروشگاه آنلاین باشد که ممکن است اطلاعات مالی خود را در آن به اشتراک بگذارند. همچنین، گوگل از وب سایت های HTTPS حمایت می کند، بنابراین با استفاده از آن پروتکل رتبه بالاتری خواهید داشت.
ترافیک وب سایت من به تازگی کاهش یافته است
تا کنون، مواردی را بررسی کردهایم که ممکن است در درازمدت بر ترافیک وبسایت شما تأثیر بگذارد. اما اگر این یک موضوع بسیار جدید باشد چه؟ شاید هفته گذشته ترافیک شما خوب بود، اما به یکباره، این هفته به شدت کاهش یافته است.
در این مورد، ممکن است فقط یک تصادف باشد، اما می تواند چیز جدی تری نیز باشد. در اینجا سه دلیل احتمالی وجود دارد که ممکن است اخیراً ترافیک سایت شما کاهش یافته باشد:
- شما اخیراً تغییراتی در سایت خود ایجاد کرده اید
- سایت شما با یک پنالتی مواجه شده است
- گوگل الگوریتم خود را به روز کرده است
به خواندن ادامه دهید تا در مورد هر کدام بیشتر بدانید.
1. اخیراً تغییراتی در سایت خود ایجاد کرده اید
یکی از دلایل احتمالی عدم بازدید وب سایت شما این است که اخیراً سایت خود را به طور عمده به روز کرده اید. اگر اخیراً چیزی بزرگ در سایت شما تغییر کرده باشد، می تواند بر رتبه شما در گوگل تأثیر بگذارد که به نوبه خود باعث کاهش ترافیک شما می شود.
برای مثال، شاید اخیراً طرحبندی سایت خود را دوباره طراحی کردهاید و نسخه بهروز شده را راهاندازی کردهاید. اما شاید وبسایت بازطراحیشده بسیار کندتر از نسخه اصلی بارگذاری میشود و باعث میشود در گوگل رتبه پایینتری داشته باشد. این باعث می شود که ترافیک شما تا حد زیادی کاهش یابد.
اگر اخیراً تغییرات بزرگی ایجاد کردهاید، آنها را بررسی کنید و ببینید که آیا ممکن است مسئول ترافیک پایینی باشد که تجربه میکنید یا خیر.
2. سایت شما با یک پنالتی مواجه شده است
موارد خاصی وجود دارد که گوگل به صورت دستی موقعیت یک وب سایت را در رتبه بندی جریمه می کند. این زمانی اتفاق می افتد که وب سایت ها از تاکتیک های سئو غیراخلاقی و کلاه سیاه مانند:
- پر کردن کلمه کلیدی
- محتوای تکراری
- لینک های مشکوک یا پولی
- پنهان کاری
نیازی به گفتن نیست که باید از استفاده از هر یک از این تاکتیک های مبهم خودداری کنید. اما اگر قبلا داشته باشید چه؟ ممکن است حتی به طور تصادفی این کار را انجام داده باشید. در این صورت، ممکن است گوگل شما را با جریمه ای مواجه کرده باشد که باعث شده سایت شما رتبه بسیار پایین تری داشته باشد (یا اصلاً نباشد) و به طور قابل توجهی به ترافیک شما آسیب برساند.
3. گوگل الگوریتم خود را به روز کرده است
در نهایت، این امکان وجود دارد که کاهش ناگهانی ترافیک به تغییراتی که انجام دادهاید ربطی نداشته باشد، بلکه به تغییراتی که گوگل انجام داده است، ربطی داشته باشد. گوگل اغلب الگوریتم خود را به روز می کند، گاهی اوقات به روش های بسیار بزرگ. اخبار را بررسی کنید - آیا گوگل اخیراً تغییرات قابل توجهی در الگوریتم خود ایجاد کرده است؟
اگر چنین است، باید دقیقاً بفهمید که این تغییرات چه بوده است. به عنوان مثال، فرض کنید گوگل یک به روز رسانی ایجاد کرده است که بر هدف جستجو تمرکز دارد. در این صورت، باید به محتوای خود نگاه کنید و برخی از بازبینیها را انجام دهید تا به آن کمک کنید تا با هدف جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر مطابقت داشته باشد.
وب سایت ترافیک نمی گیرد؟ به متخصصان مراجعه کنید
بهبود ترافیک وب سایت همیشه به سادگی انجام مراحل بالا نیست. گاهی اوقات، شما نیاز دارید که آن را تا حدی بالا ببرید، که ممکن است نیاز به همکاری با یک آژانس حرفه ای داشته باشد.
خداروشکر، ما از شما حمایت کردیم. ما خدمات حرفه ای سئو و بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهیم که به رتبه سایت شما کمک می کند و ترافیک بیشتری را به ارمغان می آورد. با چندین دهه تجربه، می دانیم که برای هدایت ترافیک چه چیزی لازم است.