متن : وبسایت شما ثابت نیست، بنابراین نباید طوری با آن رفتار کنید که انگار همینطور است. فناوری و اینترنت به سرعت و اغلب تغییر میکنند. شما باید وبسایت خود را مرتباً بهروزرسانی کنید تا با زمان همگام باشید. داشتن یک سایت بهروز و بهینهشده ، یک تجربه کاربری عالی ایجاد میکند و احتمالاً افراد را تشویق میکند تا زمان بیشتری را در صفحات سایت شما بگذرانند. این به بهینهسازی موتور جستجو یا سئو شما کمک میکند، زیرا گوگل برای تجربه کاربری خوب ارزش قائل است. اگر افراد زمان زیادی را در وبسایت شما میگذرانند، این همچنین سیگنالی برای گوگل است که شما چیزی را که آنها میخواهند دارید، بنابراین احتمالاً شاهد افزایش رتبهبندی خود خواهید بود. رتبهبندی بالاتر برابر با ترافیک وب بیشتر است. اما دقیقاً برای بهروزرسانی محتوای وبسایت خود چه باید بکنید؟ من به شما میگویم... بعد از این مقدمه! خب، حالا بیایید به بهروزرسانی محتوای وبسایت خود بپردازیم.
پنج نکته برای بهروزرسانی محتوای وبسایت
قبل از اینکه واقعاً شروع به بهروزرسانی سایت خود کنید، سئوی آن را بررسی کنید
احتمالاً زمان زیادی را صرف گردآوری محتوا کردهاید و اگر افراد نتوانند سایت شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند، این زمان کاملاً هدر خواهد رفت. عوامل بسیار زیادی وجود دارند که تعیین میکنند سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو یا SERPs کجا ظاهر شود. برای بررسی سئوی خود، باید یک ممیزی سئو از سایت خود انجام دهید که به شما میگوید چه عواملی را تحت تأثیر قرار میدهید و کدام یک نیاز به بهبود دارند. میتوانید از ابزار بررسی سئوی رایگان ما برای دریافت گزارشی از عملکرد صحیح و نادرست سایت خود برای سئو استفاده کنید. برخی از عوامل سئو که هنگام بهروزرسانی محتوای وبسایت خود باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:
- کلمات کلیدی: آیا از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود در سراسر عناوین و محتوای صفحات، و در تگهای عنوان و توضیحات متای صفحات خود استفاده میکنید؟
- سرعت صفحه: آیا سایت شما به سرعت در دستگاههای دسکتاپ و موبایل بارگذاری میشود؟
- بهینهسازی برای موبایل: آیا سایت شما روی دستگاههای موبایل به راحتی کار میکند؟
- امنیت سایت : آیا برای محافظت از دادههای کاربر، گواهی SSL نصب کردهاید؟
- لینکهای شکسته: آیا همه لینکهای سایت شما کار میکنند و آیا لینکهای قدیمی را به لینکهای جدید ریدایرکت میکنید؟
باز هم، آن لیست به هیچ وجه کامل نبود. اگر میخواهید تحلیل کاملی از سئوی سایت خود داشته باشید، باید همکاری با متخصصان سئو را در نظر بگیرید . این ما را به مورد دوم میرساند .
قبل از بهروزرسانی وبسایت خودتان، ببینید رقبایتان با وبسایتهایشان چه میکنند.
میدانم، میدانم. این کار دیگری است که باید قبل از اینکه حتی به وبسایت خود دست بزنید، انجام دهید، اما مهم است که قبل از هرگونه تصمیمی، تجزیه و تحلیل کاملی از چشمانداز رقابتی انجام دهید. این همچنین با حسابرسی سئو شما مرتبط است. به نتایج برتر برای کلمات کلیدی مورد نظر خود نگاه کنید و ببینید صفحات برتر برای رسیدن به آن جایگاههای مطلوب چه میکنند.
آیا از کلمات کلیدی خود در عناوین خود استفاده میکنند؟ آیا عناصر چندرسانهای دارند؟ به محتوای کلی وبسایت آنها نگاهی بیندازید. آیا کاری هست که رقیب شما انجام میدهد و شما میتوانید آن را بهتر انجام دهید؟
آیا میتوانید یک ویدیو بسازید یا یک مطلب طولانی در مورد موضوعی بنویسید که از موضوع آنها پیشی بگیرد؟ بسیار خب! برویم سراغ مورد سوم.
هنگام بهروزرسانی محتوای وبسایت، برخی عناصر چندرسانهای را به سایت خود اضافه کنید
این نکته دو جنبه دارد. عناصر چندرسانهای مانند عکس، گرافیک و ویدیو در وبسایت عالی به نظر میرسند و میتوانند هر بخش متنمحور سایت شما را از هم جدا کنند تا بینندگان را واقعاً جذب کنند . صفحاتی با محتوای طولانیتر نیز معمولاً در موتورهای جستجو عملکرد خوبی دارند، اما دنبال کردن یک بلوک ۱۲۰۰ کلمهای یا بیشتر میتواند دشوار باشد. اگر از عناصر چندرسانهای بین متن استفاده کنید، به خوانندگان یک استراحت بصری میدهید و آنها را تشویق میکنید که مدت بیشتری در صفحه بمانند. هرچه افراد بیشتر در صفحه شما بمانند، احتمال اینکه در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید، بیشتر است . با این حال، هنگام اضافه کردن عناصر چندرسانهای، بهترین کار فشردهسازی تصاویر و جاسازی ویدیوها از یک پلتفرم میزبانی جداگانه است. اضافه کردن فایلهای بزرگ به سایت شما میتواند آن را کند کند، که باعث ایجاد یک تجربه کاربری نه چندان مطلوب میشود و به سئوی شما آسیب میرساند. Kraken ابزاری عالی (و رایگان) برای فشردهسازی تصاویر است، در حالی که پلتفرمهای میزبانی ویدیو مانند YouTube یا Wistia به راحتی لینکهایی ایجاد میکنند تا بتوانید آنها را در یک چشم به هم زدن جاسازی کنید. بسیار خب، حالا که محتوای چندرسانهای خود را آماده کردهاید، بیایید در مورد مورد چهارم صحبت کنیم.
تغییرات مختلف را در وبسایت خود آزمایش کنید
هنگام انجام بهروزرسانی محتوا در وبسایت خود، لازم نیست کورکورانه تغییرات را اعمال کنید. میتوانید تغییرات را در وبسایت خود آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بیشتر با بازدیدکنندگان شما ارتباط برقرار میکند. ابزارهایی مانند Google Optimize و Optimizely به شما امکان میدهند عناصر مختلف وبسایت خود را آزمایش کنید. تغییرات شما میتوانند کوچک باشند اما همچنان تأثیرگذار باشند، مانند تغییر جزئی متن در صفحه اصلی یا اضافه کردن یک دکمه فراخوان در کنار جدول قیمتگذاری. این ما را به مورد پنجم میرساند .
محتوا و طراحی قدیمی وبسایت خود را بهروزرسانی کنید
اگر محتوای زیادی در وبسایت خود دارید، قطعاً ارزشش را دارد که زمانی را برای بازبینی محتوای قدیمی و ایجاد ظاهری جدید صرف کنید. فرض کنید حسابدار هستید و چند سال پیش یک پست وبلاگ محبوب در مورد نحوه پر کردن یک فرم مالیاتی خاص نوشتید. چند سال بعد، برخی از بخشهای آن فرم مالیاتی تغییر میکند. به جای ایجاد یک پست کاملاً جدید، میتوانید به عقب برگردید و بخشهایی از آن پست قدیمی را که دیگر مرتبط نیستند، اصلاح کنید و سپس میتوانید آن را دوباره در فیسبوک، توییتر یا هر جای دیگری که ممکن است محتوا را به مخاطبان خود ارائه دهید، به اشتراک بگذارید. همین امر در مورد محتوایی که از هرگونه آماری استفاده میکند نیز صدق میکند.
بعد از یک یا دو سال، اعداد ممکن است تغییر کنند، بنابراین قطعاً مفید خواهد بود که مطمئن شوید محتوای وبسایت شما تا حد امکان دقیق است. همچنین باید سعی کنید وبسایت خود را مدرن نگه دارید . طراحی وب در دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است، بنابراین مهم است که وبسایت شما طوری به نظر نرسد که انگار در اوایل دهه 2000 گیر کرده است.
خب، شما میدانید چه چیزهایی را باید تغییر دهید، اما هر چند وقت یکبار باید محتوای وبسایت خود را بهروزرسانی کنید؟
خب، واقعاً پاسخ سختی برای این سوال وجود ندارد. همه چیز به منابع داخلی شما، بودجهتان (اگر با تیمی از متخصصان وب کار میکنید ) و بهروزرسانیهای صنعت و وب بستگی دارد. اجماع عمومی برای طراحی مجدد کلی سایت، هر چند سال یکبار است، اما شما باید روندهای صنعت را پیگیری کنید تا مطمئن شوید سایت شما میتواند با سایر سایتهای موجود رقابت کند. بهروزرسانی محتوای سایت شما نیز لازم نیست خیلی گسترده باشد. در مورد محتوا، برخی از قطعات ممکن است سالها بدون نیاز به ایجاد تغییرات اساسی، مرتبط باشند.
اما به احتمال زیاد مجبور خواهید بود بیشتر محتوای وبسایت خود را بیشتر از هر چند سال یکبار بهروزرسانی کنید. صفحات و رتبهبندی آنها را در یک صفحه گسترده پیگیری کنید و ببینید کدام یک در SERPها سقوط میکنند، کدام یک ثابت میمانند و کدام یک خوب عمل میکنند. تنظیم یک برنامه هفتگی یا ماهانه برای بررسی رتبهبندی و بهروزرسانی سئوی محتوای شما در صورت نیاز میتواند مفید باشد. اما خب، گفتن همه اینها آسانتر از انجام دادنش است. بهروزرسانی منظم وبسایت شما نیاز به تعهد زمانی دارد، بنابراین اگر از قبل نگران هستید که نمیتوانید به روز باشید، با برخی از متخصصان وب تماس بگیرید .
و این پایان این ویدیو در مورد نحوه بهروزرسانی محتوا در وبسایت شماست!
فراموش نکنید که دکمهی سابسکرایب یوتیوب را بزنید. ما هر دوشنبه ویدیوها را در کانال یوتیوب خود منتشر میکنیم، بنابراین قطعاً نمیخواهید جدیدترین مطالب در حوزهی بازاریابی دیجیتال را از دست بدهید. و برای محتوای بیشتر در حوزهی بازاریابی دیجیتال از تیم متخصصان ما، به وبلاگ ما سر بزنید! دفعهی بعد شما را خواهیم دید