چرا هر کسب و کاری باید یک وب سایت تجارت الکترونیک داشته باشد؟

۲۰ بازديد

وب سایت های تجارت الکترونیک روشی عالی برای دسترسی به میلیون ها مشتری تنها با یک کلیک یک دکمه هستند. در حال حاضر 7.9 میلیون خرده فروش آنلاین در سراسر جهان وجود دارد و در سال 2021 تخمین زده می شود که 2.14 میلیارد نفر در سراسر جهان کالاها را به صورت آنلاین خریداری کنند.

این امر خرید آنلاین را به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل می کند. شما باید یک وب سایت تجارت الکترونیک داشته باشید تا مشتریانتان راحت تر بتوانند برند شما را بشناسند و از شما خرید کنند.

دلایل قوی برای اینکه چرا هر کسب و کاری باید یک وب سایت تجارت الکترونیک داشته باشد

1. از محدودیت های فیزیکی کسب و کار رهایی پیدا کنید

یک کسب و کار خرده فروشی باید از محدودیت های راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی آگاه باشد. محدودیت اصلی این است که شما باید در ساعات عادی کار خود به روی مشتریان باز باشید. علاوه بر این، اگر کالا یا خدماتی را می فروشید، باید پرداخت در فروشگاه را بپذیرید. از همه مهمتر، باید منتظر بمانید تا مشتریان به فروشگاه شما مراجعه کنند و محصولات را بفروشند.

یک تجارت خرده‌فروشی که یک وب‌سایت تجارت الکترونیک را اداره می‌کند از چنین محدودیت‌هایی آزاد است:

  • باز 24x7: یک فروشگاه تجارت الکترونیک 24 ساعته و 365 روز در سال باز است و انعطاف پذیری نهایی را در ارتباط با مشتریان، صرف نظر از موقعیت مکانی آنها، می دهد.
  • پذیرش همه پرداخت‌ها: فروشگاه‌های آنلاین برای پذیرش انواع پرداخت‌ها مانند «اکنون بخرید بعداً بپردازید» (BNPL)، کارت اعتباری، کارت نقدی، کیف پول الکترونیکی، کارت‌های هدیه، حواله بانکی، UPI، PayPal و غیره باز هستند. 
  • فروش جهانی : یک تجارت الکترونیک می تواند به فروش محصولات شما در سطح جهانی بدون توجه به مرزهای جغرافیایی کمک کند. ‌
  • کسب و کار خود را از هر کجا اداره کنید: شما فقط به یک لپ تاپ، اینترنت و ایمیل نیاز دارید تا تجارت الکترونیکی خود را از هر کجا اداره کنید. 

۲) کسب درآمد از اینترنت

گاهی اوقات درآمد حاصل از کسب و کار فیزیکی اشباع می شود و رشد آن حتی پس از اجرای بهترین استراتژی بازاریابی دشوار می شود. در این موقعیت حیاتی، افزایش تعداد کانال‌های فروش منطقی است زیرا تعداد کانال‌هایی که برای کسب و کار خود دارید بیشتر می‌شود. شانس فروش بیشتر و افزایش درآمد کلی بیشتر است. یک تجارت الکترونیک به عنوان یک کانال ارزشمند برای کسب درآمد بیشتر آنلاین عمل می کند.

ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک یک فرصت کاملا جدید برای درآمدزایی فراهم می کند. نه تنها به شما کمک می کند تا فروش های تولید شده توسط کسب و کار فیزیکی خود را افزایش دهید، بلکه به شما کمک می کند تا از وب سایت تجارت الکترونیک جدید درآمد بیشتری کسب کنید.

بنابراین، افرادی که به صورت آنلاین خرید می کنند چه کسانی هستند؟ یک مطالعه انتقادی نشان می دهد

  • هزاره ها و اعضای نسل X: این نسل 50 درصد بیشتر از نسل قدیمی (چهار ساعت) در هفته برای خرید آنلاین (شش ساعت) وقت صرف می کند. 
  • مردان: مردان 28 درصد بیشتر از زنان در سال گذشته پول آنلاین خرج کردند. 
  • هر شخص دیگری: 56 درصد از نسل X ترجیح می دهند به جای خرید در فروشگاه، به صورت آنلاین جستجو و خرید کنند. 41 درصد از بچه‌های جوان و حتی 28 درصد از سالمندان ترجیح می‌دهند آنلاین خرید کنند.

با این نوع داده ها، واضح است که کسب و کارها می توانند از حضور آنلاین بهره ببرند و به صورت آنلاین درآمد کسب کنند.

3) مدیریت کامل سفارش از تحویل گرفتن تا تحویل

فرآیند مدیریت سفارشات با ظهور وب سایت های تجارت الکترونیک که به مدیریت سفارش انتها به انتها کمک می کند، آسان تر شده است. این یک سیستم جامع برای پردازش سفارش، پرداخت ها، پشتیبانی مشتری، کنترل موجودی، و تحویل سفارش ارائه می دهد. اکنون هر مشتری می تواند سفارشات را به صورت آنلاین خریداری، ردیابی و بازگرداند و شفافیت بسیار مورد نیاز را در فرآیند کسب و کار به ارمغان بیاورد. 

اگر صاحب کسب و کاری هستید که علاقه مند به راه اندازی یک فروشگاه آنلاین هستید اما تجربه کافی در مدیریت عملیات روزانه کسب و کار ندارید. در این صورت، وب‌سایت تجارت الکترونیک به شما کمک می‌کند تا بر موانع روزمره مانند مدیریت موثر فروش، پردازش به موقع سفارش‌ها، مدیریت صحیح موجودی و پرداخت برای خدمات غلبه کنید.

4) هر روز مشتریان جدیدی به دست آورید

یک وب سایت تجارت الکترونیک می تواند هر روز مشتریان جدیدی برای شما به ارمغان بیاورد، اگر وب سایت فعال باشد و دارای مجموعه ای جذاب از محصولات و خدمات با تقاضای زیاد باشد. روش های موثر برای به دست آوردن مشتریان جدید هر روز برای وب سایت تجارت الکترونیک شما:

  • نمونه های رایگان بدهید بهترین راه برای مشتری برای تجربه رایگان محصولات شما و افزایش کنجکاوی محصول. 
  • محتوای وبلاگ هدفمند بنویسید: نوشتن محتوای معتبر، هدفمند و جالب به ارگانیک کردن مشتریان جدید کمک می کند و بازدیدکنندگان فعلی را تشویق می کند تا محتوای بیشتری را به اشتراک بگذارند و با مشتریان شایسته ارتباط برقرار کنند. 
  • از رسانه های اجتماعی به طور موثر استفاده کنید: رسانه های اجتماعی نقش بزرگی در ایجاد یک برند معتبر ایفا می کنند که برای تعامل، گوش دادن و برقراری ارتباط موثر با هر مشتری باز است. این به رشد یک پایگاه وفادار از پیروانی کمک می کند که واقعاً به برند شما و محصولات ارائه شده علاقه مند هستند.

5) با ایجاد یک لیست ایمیل مستقیماً به مشتریان دسترسی پیدا کنید

یک لیست ایمیل می تواند به شما کمک کند تا به مشتریان هدفی برسید که در محصولات و خدمات شما علایق مشابهی دارند. مانند یک تجارت فیزیکی، لازم نیست منتظر باشید تا مشتریان از فروشگاه شما بازدید کنند. یک لیست ایمیل خوب بر اساس نماد مشتری که دقیقاً پیش‌بینی شده است، می‌تواند آنها را به بازدید، تعامل و تعامل با وب‌سایت تجارت الکترونیک شما سوق دهد. 

برخی از روش های موثر برای ایجاد یک لیست ایمیل برای وب سایت تجارت الکترونیک شما:

  • پیشنهاد انگیزه: یکی از بهترین راه ها برای ایجاد لیست ایمیل، ارائه انگیزه ای مانند کوپن تخفیف است. 
  • ایجاد هدایا و تبلیغات: شما می توانید نمونه ای از محصول خود را ارائه دهید یا به صورت رایگان هدیه بدهید. 
  • ایجاد پنجره‌های بازشو با قصد خروج: پنجره‌های پاپ‌آپ خروجی تنها زمانی ظاهر می‌شوند که بازدیدکنندگان به نقطه عزیمت از وب‌سایت شما نزدیک می‌شوند. با استفاده از این پاپ آپ می توانید در ازای دریافت آدرس ایمیل به آنها تخفیف یا پیشنهادی بدهید.

6) هزینه های کمتر یک فروشگاه تجارت الکترونیک

فروشگاه های فیزیکی سربار بیشتری نسبت به فروشگاه های تجارت الکترونیک دارند. این شامل دستمزد کارکنان، مزایا، مالیات بر حقوق، اجاره، نگهداری موجودی، مجوز کسب و کار، بیمه، تعمیر و نگهداری، سخت افزار لازم و فناوری های POS می باشد.

در حالی که هزینه مربوط به فروشگاه تجارت الکترونیک شامل دامنه های وب، خدمات پردازش پرداخت، انجام سفارش شخص ثالث، میزبانی وب، نگهداری، پشتیبانی فنی و تبلیغات آنلاین برای تکمیل سفارشات است.

هزینه های ذکر شده یک فروشگاه آنلاین مستقیماً با وب سایت، تحویل و پردازش پرداخت مرتبط است. شما باید یک نام دامنه بخرید، یک متخصص استخدام کنید یا خودتان یاد بگیرید که وب سایت و پلت فرم تجارت الکترونیکی خود را توسعه دهید، که می تواند پرهزینه باشد اما به طور قابل توجهی کمتر از افتتاح یک فروشگاه خرده فروشی است.

تجارت الکترونیک چیز جدیدی نیست. از زمان پیدایش اینترنت، تا زمانی که به بزرگترین صنعت آنلاین در سراسر جهان تبدیل شد، شتاب بیشتری به دست آورده است. راه اندازی یک فروشگاه آنلاین تجارت الکترونیک ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد، اما در واقعیت، ارزان و آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.