طرح سئو چیست؟
یک طرح سئوی قوی، جامع است و شامل سئوی فنی، سئوی محتوایی و سئوی خارجی میشود تا اطمینان حاصل شود که شما تمام جنبههای وبسایت خود را بهبود میبخشید تا رتبهبندی آن در جستجوی گوگل افزایش یابد.
این یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که از بازاریابی محتوا و بهینهسازی تجربه کاربری (UX) برای جذب افراد و موتورهای جستجو استفاده میکند.
مدیسون شرنر ، مدیر سئو در HawkSEM، میگوید: «من اغلب به آن مثل سلامت انسان فکر میکنم. تمرینات هوازی، رژیم غذایی و قدرتی همگی مهم هستند و باید در یک برنامهی سلامت گنجانده شوند.»
«اما بسته به نیازها و سبک زندگی، برخی از دستهبندیها ممکن است نسبت به سایرین سودمندتر باشند. موفقیت در سئو به زمان و یک دیدگاه کلی و تلاشهای روزانه نیاز دارد.»
ظهور هوش مصنوعی و تجربیات مولد جستجو (SGE) چشمانداز جستجو را کاملاً تغییر داده است. برای حفظ ارتباط و رقابت، صاحبان وبسایت باید با ایجاد و اجرای یک برنامه استراتژیک سئو، خود را با این تغییرات وفق دهند.
نحوه ایجاد یک برنامه سئو: 7 مرحله
برای ایجاد یک برنامه سئو موثر، باید یک رویکرد سیستماتیک را دنبال کنید که شامل مراحل و استراتژیهای متعددی باشد. در اینجا به تفصیل به اجزای کلیدی آن اشاره میکنیم.
- انجام تحقیقات کامل
- حسابرسی: ویژگیهای سمی وبسایت خود را پیدا کنید
- بک لینکها و رقابت: یک بزرگراه اطلاعاتی بهتر بسازید
- محتوا: میوهی دمدستی را انتخاب کنید
- شناسایی کلمات کلیدی جدید
- اهداف مشخصی تعیین کنید
- تعریف اهداف مشخص و قابل اندازهگیری
- تعیین زمانبندیهای واقعبینانه برای دستیابی به اهداف
- انجام بهینهسازی درون صفحهای
- بهینه سازی ساختار و ناوبری وب سایت
- افزایش سرعت وبسایت و واکنشگرایی در موبایل
- بهینه سازی متا تگ ها، عنوان ها و URL ها
- تولید محتوای باکیفیت و غنی از کلمات کلیدی
- انجام بهینهسازی خارج از صفحه
- ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا از وب سایت های مرتبط
- در بازاریابی شبکههای اجتماعی و تولید محتوا مشارکت کنید
- نظارت و مدیریت اعتبار آنلاین شما
- سئو فنی را فراموش نکنید
- ارائه قابلیت ایندکس و خزش مناسب برای وبسایت
- پیادهسازی نشانهگذاری دادههای ساختاریافته برای افزایش قابلیت مشاهده در جستجو
- بهینهسازی وبسایت برای جستجوی صوتی و ایندکسگذاری موبایلاول
- تدوین تقویم محتوا و برنامه انتشار
- استفاده از نظارت و گزارشدهی
- بهینهسازی مداوم را در نظر بگیرید
- نظارت بر بهروزرسانیهای الگوریتم و روندهای صنعت
- انجام ممیزیهای منظم وبسایت و بررسی عملکرد آن
- انجام تنظیمات و بهینهسازیهای لازم بر اساس دادهها
۱. تحقیق کاملی انجام دهید
قبل از اینکه شروع به برنامهریزیهای بزرگ برای تغییر وبسایت خود کنید، بفهمید چه چیزی به نفع شما و چه چیزی به ضرر شما عمل میکند!
این مرحله برای درک آنچه که باید اضافه، ویرایش یا رها کنید بسیار مهم است. به محتوای وبسایت خود، رتبهبندی فعلی موتورهای جستجو، عملکرد ترافیک ارگانیک و رقابت توجه کنید.
فقط ABC های خود (ممیزی، بک لینک ها، رقبا و محتوا) را به خاطر داشته باشید. در اینجا خلاصه ای از اولین مراحل برنامه ریزی سئو شما آورده شده است:
طرح سئو چیست؟
ترافیک وب سایت چیست؟