در ادامه به برخی از دلایل اهمیت وبسایت برای رشد کسبوکار اشاره میکنیم:
-
آگاهی از برند
یک وبسایت میتواند به شما در ایجاد آگاهی از برند کمک کند. وبسایت به شما کمک میکند تا محصولات و خدماتی را که ارائه میدهید به نمایش بگذارید. این امر به ایجاد آگاهی در مورد کسبوکار شما کمک میکند. همچنین با آگاه کردن بازدیدکنندگان وبسایت از آنچه برند شما نشان میدهد و اینکه چگونه کسبوکار شما میتواند به آنها کمک کند، به تثبیت تصویر شما به عنوان یک برند کمک میکند.طراحی سایت در قزوین با خجسته وب
-
حضور آنلاین ۲۴ ساعته
یکی از مزایای اصلی داشتن یک وبسایت این است که برای هر کسی، در هر مکان و هر زمانی قابل دسترسی است. حتی در ساعات غیر کاری، مشتریان میتوانند به وبسایت شما دسترسی پیدا کرده و خدمات یا اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند، که این یکی از عناصر کلیدی داشتن یک وبسایت برای کسب و کار شماست. وبسایت به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته در دسترس خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که مشتریان میتوانند خدمات و اطلاعات را از راحتی خانههای خود دریافت کنند.
-
پشتیبانی مشتری 24/7
ارائه پشتیبانی مشتری همیشه برای هر کسب و کاری کار سختی است. با این حال، شما همیشه میتوانید پشتیبانی مشتری را به صورت آنلاین ارائه دهید، که بسیار آسانتر و مقرون به صرفهتر از استخدام پرسنل برای انجام این کار است. اینجاست که داشتن یک وبسایت مفید واقع میشود. پشتیبانی مشتری میتواند به روشهای مختلفی ارائه شود:
- ********باتها: ********باتها در وبسایتها وظیفه رسیدگی به سوالات و نگرانیهای مکرر مشتریان را از طریق پاسخهای قالبی انجام میدهند. آنها همچنین میتوانند اطلاعات مهمی مانند اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات یا اطلاعات مربوط به مراحل ثبت نام را در اختیار مشتریان قرار دهند.
- سوالات متداول: سوالات متداول رایجترین ابزار برای پشتیبانی مشتری هستند. به تمام سوالات متداول مشتریان در وبسایت پاسخ داده میشود. این امر به صرفهجویی در زمان و منابع کمک میکند و در عین حال پاسخهای واضح و دقیقی به سوالات آنها ارائه میدهد.
-
تبادل اطلاعات
بیش از نیمی از مشتریان شما انتظار دارند که هر برند یا کسبوکاری حضور آنلاین داشته باشد تا بتوانند در هر زمان که بخواهند به خدمات شما دسترسی داشته باشند. در اصل، یک وبسایت چیزی جز واسطهای برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه شما و ارائه اطلاعات و منابع به آنها نیست. وبسایتها از طرق مختلفی به تبادل اطلاعات کمک میکنند:
- خبرنامهها میتوانند به مشتریان کمک کنند تا از اخبار و رویدادهای آینده مطلع شوند.
- تبلیغات میتواند به مشتریان کمک کند تا از آخرین بهروزرسانیها و پیشنهادات مطلع شوند.
- فرمهای تماس به مشتریان این امکان را میدهند که با کسب و کار شما تعامل داشته باشند.
-
ایجاد اعتبار و اعتماد
در گذشته، مشتریان انتظار داشتند که اطلاعات تماس و آدرس کسب و کارها در بروشورهایشان ذکر شود. به همین ترتیب، مردم انتظار دارند که کسب و کارها وبسایت مخصوص به خود را داشته باشند. این امر به کسب و کار در ایجاد اعتبار و ایجاد اعتماد کمک میکند. اگر وبسایت از نظر ناوبری و ویژگیهای خود عالی باشد، مشتریان تمایل بیشتری به اعتماد به برند دارند. بنابراین، یک وبسایت برای ایجاد اعتماد در بین مشتریان بالقوه بسیار مهم میشود.
-
طراحی وب حرفه ای
بازدیدکنندگان وبسایت هیچ دلیلی برای ماندن در وبسایت شما ندارند، مگر اینکه وسوسه شوند. مردم میتوانند به راحتی حوصلهشان سر برود و به چیزی منحصر به فرد نیاز دارند تا توجهشان را جلب کند و علاقهشان را جلب کند. بنابراین، بسیار مهم است که وبسایتی که برای وبسایت خود میسازید، با طراحی بینقصی ساخته شود تا مشتریان وسوسه شوند که در آن بمانند و جستجو کنند. این امر بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه بیشتری را به خرید از کسبوکار شما تشویق میکند.
-
افزایش فروش
با کمک یک وبسایت، هر کسی در سراسر جهان میتواند به محصولات و خدمات شما دسترسی پیدا کند. از این رو، با شکستن موانع جغرافیایی، فروش کسب و کار شما به صورت تصاعدی افزایش مییابد.
-
درآمد
هیچ محدودیتی برای میزان درآمدی که میتواند توسط وبسایت شما ایجاد شود وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را از طریق سئو بهینه کنید و مطمئن شوید که مشتریان شما در صورت نیاز شما را پیدا میکنند. علاوه بر این، میتوانید از فضای دیجیتال برای نمایش تبلیغات نیز استفاده کنید. این یک تکنیک دیگر برای افزایش درآمد شماست.
-
بازاریابی
ممکن است کسب و کار شما به صورت آفلاین خوب عمل کند و حالا میخواهید آن را به صورت آنلاین گسترش دهید. اگر یک وبسایت تجاری دارید، میتوانید کاری کنید که وقتی افراد کسب و کار شما را جستجو میکنند، آن را ببینند. دو نوع روش بازاریابی که این امر را ممکن میسازند عبارتند از: سئو ( بهینهسازی موتور جستجو) و SEM (بازاریابی موتور جستجو). همچنین میتوانید تبلیغات را نمایش دهید و از رسانههای اجتماعی و سایر تکنیکها برای بازاریابی استفاده کنید.
-
سرنخهای بیشتری ایجاد کنید
وقتی کسی در مورد کسب و کار شما به صورت آنلاین جستجو میکند، میتواند وبسایت شما را در نتایج پیدا کند. وقتی روی وبسایت شما کلیک میکند، از اینکه چگونه کسب و کار شما میتواند به او کمک کند، مطلع میشود. این بهترین راه برای ایجاد سرنخ با احتمال بسیار بالای تبدیل است. وبسایت شما به بهترین راه برای هر کسی تبدیل میشود تا با شما تماس بگیرد و احتمالاً به یک سرنخ تبدیل شود.
-
افزایش ترافیک ارگانیک
اگر بهترین شیوههای سئو (بهینهسازی موتور جستجو) را دنبال کنید، وبسایت شما در نتایج صفحه موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری خواهد داشت و به شما کمک میکند تا بخش کاملاً جدیدی از مخاطبان هدف را جذب کنید. وقتی وبسایت شما رتبه بالایی دارد، در صدر نتایج قرار میگیرد که باعث میشود افراد علاقهمند به بررسی وبسایت شما شوند. این امر به طور قابل توجهی به افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت شما کمک میکند و در نتیجه به شما در رشد پایگاه مشتریتان کمک میکند.
-
فرصت رشد
یک وبسایت میتواند به عنوان رزومه یا نمونهکاری از محصولات و خدمات شما عمل کند. این میتواند برای کسبوکارها بسیار مفید باشد زیرا وبسایت میتواند مشتریان بالقوهای را جذب کند که میتوانند با خدماتی که ارائه میدهید آشنا شوند. آنها همچنین میتوانند از دستاوردهای شما تاکنون مطلع شوند.
از این رو، با نکاتی که در بالا ذکر شد، میتوانیم ببینیم که یک وبسایت چقدر میتواند برای کسبوکارها مهم باشد. با کمک یک تکنیک مقرونبهصرفه برای ساخت وبسایت، میتوانید موانع جغرافیایی را از بین ببرید و با رساندن کسبوکارتان به نوک انگشتان مشتریان بالقوهتان، کسبوکارتان را رشد دهید!
اهمیت یک وبسایت برای کسب و کار شما