وفاداری مشتری

۱ بازديد

وفاداری مشتری از هر زمان دیگری دشوارتر شده است، چرا که ۵۸ درصد از مصرف‌کنندگان، برند خود را از یک چرخه خرید به چرخه خرید بعدی تغییر می‌دهند. بنابراین، خبر خوب و بد برای برندها این است که از نظر تئوری، هر خرید آینده‌ای در معرض خرید مجدد است.طراحی سایت سئو شده در رشت با خجسته وب

برای پیچیده‌تر کردن اوضاع، اگرچه تکامل سفر خطی مشتری تا این لحظه به خوبی مستند شده است، با این وجود تعیین شکل خاصی برای فرم جدید دشوار است زیرا دیگر هیچ دو سفر مشتری شبیه به هم نیستند.

گوگل در یک پست وبلاگی در مورد چگونگی تغییر شکل قیف بازاریابی توسط قصد مشتری، خاطرنشان کرد: «[مصرف‌کنندگان] در لحظات منحصر به فرد و غیرقابل پیش‌بینی، دامنه توجه خود را محدود و گسترده می‌کنند. مردم برای دریافت پاسخ‌های فوری به دستگاه‌های خود مراجعه می‌کنند. و هر بار که این کار را انجام می‌دهند، قصد خود را ابراز می‌کنند و در طول مسیر، قیف بازاریابی سنتی را تغییر شکل می‌دهند.»

آنها به دنبال اطلاعات هستند و موارد مورد علاقه اولیه را انتخاب می‌کنند

در ابتدا، مشتریان نیاز به یک کالا یا خدمات خاص را تشخیص می‌دهند، اما هنوز نمی‌دانند که آن را از چه کسی خریداری خواهند کرد. بنابراین، چشم‌انداز را بررسی می‌کنند. به گفته‌ی Pardot ، پلتفرم اتوماسیون بازاریابی B2B ، این زمانی است که بازاریابان باید بر ایجاد آگاهی با پیام‌رسانی در یک پلتفرم گسترده مانند رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنند، تا مشتریان بالقوه متوجه شوند که یک برند چه چیزی ارائه می‌دهد و چه چیزی آن را از رقبا متمایز می‌کند. اما اکنون زمان مناسبی برای ارائه‌ی پیشنهاد فروش نیست. 

پاردوت می‌گوید: «محتوا باید روی نقاط درد خریدار شما متمرکز باشد - نه محصول یا برند شما.» 

در این مرحله، مشتریان همچنین مجموعه‌ای از برندهای مورد توجه اولیه را تعیین می‌کنند. مک‌کینزی می‌گوید ورود به این فهرست با پیام‌رسانی اولیه بسیار مهم است، زیرا تقریباً ۷۰٪ از انتخاب‌های برند تا این مرحله انجام می‌شود. پس از ورود به آن فهرست، نکته کلیدی این است که در کنار مشتری بمانید، هر کجا که سفر مشتری او را می‌برد. با استفاده از ابزارهای پیش‌بینی‌کننده مانند شاخص رشد مشتری، برندها می‌توانند شناسایی کنند که کدام مشتریان به احتمال زیاد در آن مجموعه اولیه از برندها قرار می‌گیرند و می‌توانند بودجه بازاریابی خود را بر این اساس اختصاص دهند تا اطمینان حاصل شود که با مشتریان بالقوه همگام هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.