تجزیه و تحلیل سئو - راهنمای حرفه ای

۱۴ بازديد

بیایید در مورد اینکه چرا تجزیه و تحلیل سئو بسیار مهم است و چگونه سنگ بنای بهبود رتبه وب سایت و ترافیک ارگانیک است صحبت کنیم. اگرچه سئوی عالی مهارتی است که به سال ها تمرین و تست استراتژی نیاز دارد، اما پوشش ساده اصول اولیه تجزیه و تحلیل سئو، کمک زیادی به عملکرد کلی صفحات وب شما خواهد کرد.

سئو اساساً در مورد افزایش دید و بازدید از طریق بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو است. عوامل زیادی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد که بر این نتایج استراتژیک تأثیر می گذارد، و این تحلیل بخشی از فرآیند پالایش استراتژی ها است.

سئو آمیزه ای از هنر و علم است. برخی از SEO ها رویکرد تحلیلی دقیقی برای توسعه استراتژی ها دارند و در عین حال آن تحلیل دقیق را با درک شهودی خود از روندها و "آنچه کار می کند" ترکیب می کنند تا به مزیت رقابتی دست یابند.

در حالی که برخی از بازاریابان دیجیتال تنها پس از آزمایش نتایج خود بر اساس مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های عینی تصمیم می‌گیرند که آیا تلاش‌هایشان نتیجه داده است یا خیر، برخی دیگر فقط می‌خواهند حداقل حداقل را برای رتبه‌بندی یک صفحه وب انجام دهند.

برای هر کسی که شروع به کار می کند، این راهنمای ساده به شما یک دید کلی حرفه ای و عینی از تجزیه و تحلیل SEO ارائه می دهد. ما به شما آموزش خواهیم داد که چه چیزی برای ما مفید است و از چه ابزارهایی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنیم.

 

مزایای تجزیه و تحلیل سئوی وب سایت

به طور خلاصه، تحلیل سئو فرآیند یافتن فرصت هایی برای بهبود پتانسیل رتبه بندی و ترافیک ارگانیک یک وب سایت است.

تجزیه و تحلیل سئوی وب سایت اساساً شامل ارزیابی عوامل درون صفحه و خارج از صفحه است. شما یا در تلاش برای کشف ایده هایی برای رتبه بندی محتوای جدید برای کلمات کلیدی هدف هستید، یا سعی در بهبود/بهینه سازی محتوا و صفحات وب موجود از طریق ممیزی سایت و تجزیه و تحلیل بک لینک دارید.

بهبود مستمر سئوی سایت برای افزایش رتبه آن، حفظ موقعیت فعلی و همگام شدن با رقبا بسیار مهم است (ممکن است به همان چیزهایی که شما هستید نگاه کنید).

تجزیه و تحلیل سئو نه تنها در مورد کشف و رفع ایرادات در یک وب سایت از طریق ممیزی جامع است، بلکه در مورد شناسایی جنبه های استراتژی های موجود نیاز به اصلاح دارد و در کجا می توان استراتژی های جدید را اعمال کرد. به عبارت دیگر، تجزیه و تحلیل SEO شما را قادر می سازد تا عملکرد فعلی خود را حفظ کنید و در عین حال تصمیمات آگاهانه و استراتژیک برای بهبود را اتخاذ کنید.

شما باید تجزیه و تحلیل سئو را از طریق چارچوبی از ربات های موتور جستجو رضایت بخش و به روز رسانی های الگوریتمی انجام دهید. از آنجایی که تغییرات الگوریتمی ثابت گوگل می تواند بر رتبه سایت شما تاثیر بگذارد، ممیزی سایت به سایت شما کمک می کند به روز بماند و موقعیت خود را حفظ کند (یا بازیابی کند).

 
 
 

تجزیه و تحلیل سئو همچنین برای ارائه مداوم محتوای منحصر به فرد و ارزشمند مهم است. این امکان را به شما می دهد تا موضوعات پر سود را شناسایی کنید، کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید و رقابت مستقیم خود را تجزیه و تحلیل کنید.

مزایای تجزیه و تحلیل سئوی سایت را نمی توان نادیده گرفت. بدون انجام برخی تحلیل ها در یک محیط رقابتی موفق نخواهید شد. در اینجا برخی از مزایای اصلی تجزیه و تحلیل آورده شده است:

 

  • به جای اتلاف وقت/پول، آگاهانه تصمیم بگیرید
  • فرصت هایی برای رتبه های بالاتر پیدا کنید
  • دید را افزایش دهید و دسترسی خود را گسترش دهید
  • ترافیک ارگانیک بیشتری را به صفحات خود هدایت کنید
  • جایگاه هایی را برای سرمایه گذاری کشف کنید
  • محتوای عالی منتشر کنید
  • ربات های گوگل را راضی کنید
 
 
 

چگونه یک تحلیل عمیق سئو انجام دهیم

بیشتر تحلیل‌های سئو را می‌توان با مشاهده عملکرد یک سایت در SERP، بهبود فاکتورهای داخل صفحه، و مشاهده نمایه بک لینک آن (و سایر عوامل خارج از صفحه) پوشش داد تا مطمئن شود همه چیز بهینه شده است و هیچ چیزی کم نشده است. با کیفیت پایین

به یاد داشته باشید، شما معمولاً سعی در رتبه بندی محتوای جدید یا بهبود محتوای موجود دارید.

عوامل درون صفحه شامل فعالیت هایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل محتوا، بهینه سازی در سایت، موقعیت یابی کلمات کلیدی و لینک های داخلی است.

عوامل خارج از صفحه شامل فعالیت هایی مانند ارزیابی بک لینک های خارجی، تجزیه و تحلیل رقابتی، اصلاح لینک های شکسته، به روز رسانی دایرکتوری ها و نقل قول ها، ساخت لینک، و توزیع/ترویج محتوا است.

 

تحقیق کلیدواژه / تحلیل محتوا

تحقیقات کلمات کلیدی باید در ابتدای تلاش برای رتبه بندی برای محتوای جدید انجام شود.

شما اساساً سعی می کنید کلمات کلیدی برتر (یا کلمات کلیدی کمتر رقابتی) را برای یک جایگاه خاص پیدا کنید، در حالی که مطمئن شوید که آنها مرتبط با محتوا/موضوع شما هستند، می توانند ترافیک مناسبی از مخاطبان هدف شما ایجاد کنند، و آنقدر رقابتی نیستند که تلاش/ریسک پاداش را توجیه نمی کند.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی متوسط ​​ایده خوبی برای شروع کار است زیرا آنها تعادل خوبی بین سختی و سود به شما می دهند. بهترین روش انتخاب یک کلمه کلیدی هدف برای هر قطعه محتوا است که توسط کلمات کلیدی مرتبط پشتیبانی می شود.

محتوا برای سئو بسیار مهم است. تجزیه و تحلیل محتوای اساسی برای صفحات وب موجود در مورد اطمینان از اصلی بودن، مرتبط بودن، جذاب بودن و با بالاترین کیفیت ممکن محتوا است.

هر گونه محتوای تکراری را حذف کنید. هرگونه اشتباه املایی یا گرامری را تصحیح کنید. مطمئن شوید که موقعیت کلمات کلیدی و فاکتورهای درون صفحه را بهینه کنید. از مقاله ما در مورد بهترین شیوه های وبلاگ نویسی مهمان، نحوه نوشتن یک محتوای موثر را بیاموزید .

 
 
 

نمایان بودن / ترافیک جستجوی سایت را بررسی کنید

با بررسی نمایان بودن جستجو و ترافیک ارگانیک یک وب سایت، یک نمای کلی از عملکرد آن به دست آورید.

بدیهی است که شما می خواهید بدانید که یک سایت در رتبه بندی گوگل SERP چگونه است. می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید (که در ادامه این مقاله به آنها اشاره شد) که به شما در مدیریت دید کمک می‌کنند و ترافیک/عملکرد ارگانیک را در طول زمان به شما نشان می‌دهند.

برای اولویت بندی استراتژی های بهبود، باید یک نمای کلی از عملکرد همه صفحات وب خود داشته باشید. البته می توانید مسابقه را نیز بررسی کنید.

عملگر جستجوی "site: URL" برای کشف تعداد صفحات یک دامنه توسط Google ایندکس شده مفید است.

اگر هنوز به ابزارهای ممتاز دسترسی ندارید، می توانید به صورت دستی SERP ها را برای محتوا/مقالات مرتبط بررسی کنید.

 
 
 
 
 

به فاکتورهای روی صفحه سایت نگاه کنید

بهینه‌سازی درون صفحه به ایجاد تغییراتی در محتوا، کد منبع، ساختار سایت، تنظیمات و سلسله مراتب صفحه یک وب‌سایت اشاره دارد تا عملکرد آن را افزایش دهد و آنچه را که در مورد آن است به موتورهای جستجو/کاربران منتقل کند تا رتبه‌بندی و ترافیک آن را بهبود بخشد. SERP ها

این اساساً نیمی از کل معادله تجزیه و تحلیل SEO برای رتبه بندی در نتایج جستجو است (دیگر عوامل خارج از صفحه هستند). همچنین با تجزیه و تحلیل محتوا مرتبط است، زیرا هدف انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت بالا است که برای کلمات کلیدی خاص بهینه شده است.

یک راه ساده‌تر برای توصیف روی صفحه این است که همه چیز در مورد بهینه‌سازی محتوا، طرح‌بندی و طراحی است. این شامل عناصر مهمی مانند موقعیت‌یابی کلمات کلیدی، ایجاد پیوندهای داخلی و ساختار URL، برچسب‌های عنوان و توضیحات متا است.

برخی از ابزارهای قدرتمند برای کمک به روی صفحه عبارتند از Surfer SEO، Screaming Frog و افزونه های وردپرس مانند Yoast SEO.

 

 
 
 

پروفایل بک لینک سایت را ارزیابی کنید

تجزیه و تحلیل بک لینک و لینک سازی خارجی به تجزیه و تحلیل سئوی خارج از صفحه مربوط می شود. عوامل خارج از صفحه مربوط به فعالیت هایی است که خارج از یک وب سایت برای افزایش رتبه جستجو انجام می شود.

این فعالیت ها شامل بازاریابی/توزیع محتوا، وبلاگ نویسی مهمان، به دست آوردن بک لینک های معتبر، ایجاد لینک های بالشی، به روز رسانی دایرکتوری ها/نمایه های اجتماعی، اصلاح لینک های شکسته، یافتن فرصت ها، ایجاد روابط، گسترش و غیره است.

نمایه بک لینک یک سایت تأثیر قابل توجهی بر عملکرد رتبه بندی در طول زمان دارد. هدف نهایی ایجاد یک پروفایل لینک متنوع و طبیعی است که از بک لینک های معتبر، مرتبط و با کیفیت بالا تشکیل شده است.

تجزیه و تحلیل نمایه بک لینک سایت برای اطمینان از عدم دریافت لینک های بی کیفیت زیاد مانند هرزنامه یا حملات منفی سئو بسیار مهم است.

به زبان ساده، زمانی که هدف رتبه بندی در جایگاه های هدف است، به درک اینکه چه کسی به وب سایت شما و سایت های رقبای شما لینک می دهد کمک می کند.

این نوع تجزیه و تحلیل تنها با برخی از ابزارهای قدرتمندی که در ادامه این مقاله توضیح داده شده امکان پذیر است. همچنین می توانید در مورد مزایای ساخت لینک بیشتر بدانید .

اکنون اجازه دهید به طور خلاصه به چند ابزار مفید برای تجزیه و تحلیل روی صفحه بپردازیم: جستجوگرهای جستجوگر و قورباغه فریاد.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.