نقش سئو در رشد کسب و کار چیست؟

۱۸ بازديد

آیا شما یک صاحب کسب و کار نگران رشد برند خود هستید؟ شاید به دنبال بهبود حضور آنلاین شرکت خود یا جلب توجه ارگانیک به استارتاپ خود باشید. باور کنید یا نه، بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو می تواند تمام این مشکلات را حل کند و رشد برند شما را افزایش دهد! بیایید یاد بگیریم چگونه!

 

هیچ شکی در این واقعیت وجود ندارد که بهینه سازی موتورهای جستجو انقلابی در حوزه بازاریابی ایجاد کرده است. برندها در سرتاسر جهان از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO برای هدایت ترافیک ارگانیک به منابع خود استفاده می‌کنند که باعث فروش انبوه می‌شود! و اگر می خواهید جلوتر از منحنی ها بمانید و رقبای خود را شکست دهید، باید نقش سئو در بازاریابی و اینکه چگونه می تواند به شما در رشد برندتان کمک کند را درک کنید.

 

در عصر دیجیتال امروزی، سئو به یک رکن کلیدی بازاریابی و عمدتاً بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. برندها به اهمیت موتورهای جستجو در هدایت ترافیک، تولید سرنخ، نرخ تبدیل و از همه مهمتر رشد برند پی برده اند! به همین دلیل است که مشاغل در سراسر جهان بخش عمده ای از بودجه بازاریابی خود را در سئو اولویت بندی می کنند و صرف آن می کنند.

 

در این پست وبلاگ، ما می‌خواهیم به نقش اساسی آن بپردازیمبهینه سازی موتور جستجویا سئو در رشد کسب و کار. علاوه بر این، ما در مورد تأثیرات عمده SEO بر ترافیک، سرنخ ها و نرخ تبدیل بحث خواهیم کرد. بنابراین چگونه می توانید از سئو برای رشد برند خود استفاده کنید؟

 

موتورهای جستجو مانند گوگل چگونه کار می کنند؟

قبل از اینکه به موضوع سئو و نحوه کمک به برندها برای جذب ترافیک و رشد بپردازیم، مهم است که ابتدا بفهمیم موتورهای جستجو مانند گوگل چگونه کار می کنند. موتورهای جستجو دارای پایگاه داده های عظیمی هستند که پیوندها را به تقریباً هر صفحه در وب ذخیره می کنند. این پیوندها دقیقاً در زیر کلمات کلیدی و عبارات جستجوی خاص ایندکس می شوند. هر زمان که کاربر جستجویی انجام می دهد، این پیوندها در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شوند.

 

وب‌سایت‌ها و صفحات وب بر اساس فاکتورهای زیادی نمایه می‌شوند، در درجه اول مربوط بودن و اعتبار آنها. علاوه بر آن، موتورهای جستجو دارای الگوریتم های پیچیده ای هستند که سایت ها و صفحات را در صفحات نتایج جستجو رتبه بندی می کنند. این الگوریتم ها دائماً در حال تغییر هستند و انتخاب می کنند که کدام منابع در چه موقعیتی نمایش داده شوند.

 

اگرچه این الگوریتم ها بسیار پیچیده هستند و همیشه در حال تکامل هستند، اما اصول اولیه یکسان باقی می مانند. درک این اصول اولیه و بهینه سازی محتوای برند خود با توجه به نیازهای آنها می تواند به شما کمک کند تا در صفحه نتایج جستجو رتبه بندی کنید، که می تواند مزایای زیادی داشته باشد!

 

موتورهای جستجو و تأثیر آنها بر ترافیک، فروش و رشد برندها

هنگامی که یک مصرف کننده چیزی مرتبط با شرکت شما را جستجو می کند، قرار گرفتن در رتبه اول در صفحه نتایج جستجو می تواند تأثیر مثبت زیادی بر ترافیک، فروش و رشد شما داشته باشد.

 

اولین نمایش در یک صفحه نتیجه جستجوی مرتبط، مخاطبان ارگانیک را به منبع برند شما جذب می کند. علاوه بر این، از آنجایی که مصرف کنندگان به طور خاص به دنبال چیزی بودند که برند شما ارائه می دهد، به احتمال زیاد خرید می کنند.

 

بهینه سازی موتور جستجو یا SEO چیست؟

سئو فرآیندی است که در آن محتوای وب سایت (عمدتاً محتوای برند) را به گونه ای بهینه می کنیم که هر زمان که کسی چیزی مرتبط با سایت (یا نام تجاری) جستجو می کند، در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می شود. این شامل استفاده از کلمات کلیدی مبتنی بر تحقیق و به طور خاص انتخاب شده (کلمات کلیدی کوتاه و بلند)، پیوندهای خارجی، عبارات، متن های لنگر، عکس ها و برچسب های عنوان است.

 

کلمات کلیدی و عبارات جستجو نقش اصلی را ایفا می کنندبهینه سازی موتور جستجو. اینها کلمات یا عباراتی هستند که کاربران در جستجوهای خود به کار می برند. کارشناسان و نرم افزارهای سئو به طور خاص این کلمات کلیدی و عبارات جستجو را با تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده های موتور جستجو، تحقیق و انتخاب می کنند. سپس این کلمات و عبارات به صورت فنی در داخل محتوا درج می شوند تا هر چه بیشتر آن را بهینه کنند.

 

انواع مختلفی از سئو وجود دارد، مانند سئو داخلی، سئو فنی، سئو خارج از صفحه و سئو محلی. علاوه بر آن، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید نیز وجود دارد. ابزارهای مختلف سئو مانند Yoast SEO نیز در بازار موجود است که می تواند به شما در تولید محتوای با کیفیت کمک کند.

 

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ

سئو یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین استراتژی های بازاریابی امروزی است. حتی می توان گفت که ستون فقرات را تشکیل می دهدبازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی. در سال‌های اخیر، کسب‌وکارها در سرتاسر جهان به اهمیت سئو در جذب ترافیک، تولید سرنخ و فروش پی برده‌اند، به همین دلیل است که برندها اکنون بخش عظیمی از بودجه بازاریابی خود را صرف سئو می‌کنند.

 

نه تنها برای درآمدزایی، بلکه سئو به کسب و کارها کمک می کند تا حضور آنلاین خود را بهبود بخشند و حفظ کنند. ما در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و با حضور فیزیکی، حضور فعال آنلاین نیز برای یک تجارت مهم است. سئو به برندها کمک می‌کند تا به چیزی دست یابند که باعث ارتقای تعامل و بهبود شهرت می‌شود.

 

نقش سئو در رشد کسب و کار

بهینه سازی موتورهای جستجو نقش بسیار مهمی در رشد یک کسب و کار دارد. سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا رشد کنند، نه تنها با کمک به کسب درآمد، بلکه با افزایش دید دیجیتال، بهبود اعتبار و شهرت و کمک به آنها برای ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار!

 

در اینجا تأثیرات عمده سئو بر روی کسب و کارهایی که باعث رشد می شوند آورده شده است.

 

#1. دید آنلاین را بهبود می بخشد

همانطور که قبلاً بحث شد، حضور و دیده شدن آنلاین برای برندها در عصر دیجیتال امروزی بسیار مهم شده است. این یکی از دلایل اصلی است که بسیاری از مشاغل سنتی به سرعت در حال دیجیتالی شدن هستند و صدها هزار دلار برای آن هزینه می کنند.

 

یک استراتژی موثر سئو به بهبود دید آنلاین برند شما کمک زیادی می کند. اگر بدانید که بیش از چهل و پنج هزار جستجوی گوگل در هر ثانیه در سراسر جهان انجام می شود، شگفت زده خواهید شد! با بهینه سازی محتوای بهینه و ایجاد لینک، برند شما با ظاهر شدن در بالای نتایج جستجوی مرتبط برای مخاطبان بزرگتری قابل مشاهده خواهد بود. این می تواند به رشد سریع کسب و کار شما کمک کند.

 

#2. به دستیابی به مخاطب هدف مناسب کمک می کند

برندها با استفاده از بیلبوردها، روزنامه‌ها، رادیو و تبلیغات محلی میلیون‌ها دلار را صرف بازاریابی محلی می‌کردند. این امر مستلزم مقادیر زیادی سرمایه و تحقیقات زیادی برای هدف قرار دادن مخاطبان مناسب بود.

 

سئو به برندها کمک می کند تا به مخاطبان مورد نظر خود دست یابند. با کمک سئو، محتوای خود را به گونه ای بهینه می کنید که در بالای صفحات نتایج جستجوهای مرتبط گوگل ظاهر شود. این به جذب مشتریان به منابع شما کمک می کند که در حال جستجو برای چیزی هستند که برند شما نشان می دهد. نتایج؟ نرخ تبدیل بالاتر یا به عبارت ساده فروش بیشتر!

 

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک برند دارید که چکمه های چرمی از انواع مختلف را می فروشد. حال، اگر کاربری به دنبال چکمه‌های چرمی قهوه‌ای باشد و «چکمه‌های چرمی قهوه‌ای ممتاز» را در گوگل جستجو کند، می‌خواهید نام تجاری شما ابتدا و برجسته در صفحه نمایش او ظاهر شود تا از سایت شما بازدید کند و محصول شما را بخرد، درست است؟ سئو می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند!

 

#3. ترافیک ارگانیک را به سمت منابع برند هدایت می کند

با سئوی مناسب، ترافیک بیشتری به سمت منابع برند شما هدایت می شود. اگر بدانید تقریبا نیمی از ترافیک وب سایت توسط جستجوها هدایت می شود شگفت زده خواهید شد. فرض کنید وب سایت شما و محتوای آن به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است. در این صورت، شما به طور خودکار ترافیک بیشتری را به سمت برند و مشتریان بالقوه خود جذب خواهید کرد.

 

ابزارهایی مانند Yoast SEO می‌توانند به شما در بهینه‌سازی محتوایتان کمک کنند، اما سئو شامل بسیاری از استراتژی‌های دیگر نیز می‌شود، مانند لینک‌سازی، افزودن لینک‌های داخلی، درج متن جایگزین تصویر مناسب و انتخاب برچسب عنوان مناسب.

 

#4. رتبه بندی بهتر

یکی از مزایای اولیه سئو این است که به برند شما کمک می کند در نتایج جستجوی مرتبط رتبه بالاتری داشته باشد. موتورهای جستجو با فهرست کردن لینک‌های سایت‌ها و صفحات در زیر کلمات و عبارات مرتبط و نمایش آن‌ها در صفحات نتیجه هر زمان که کسی با استفاده از این عبارات جستجو می‌کند، کار می‌کند. فاکتورهای مختلف رتبه بندی برای تصمیم گیری در مورد رتبه بندی یک صفحه خاص در نتایج نقش دارند.

 

اصول سئو شامل درک این عوامل برای ابداع استراتژی هایی است که می تواند به یک برند در رتبه اول کمک کند. دو ابزاری که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل هستند. رتبه بندی بهتر به معنای ترافیک بالاتر، مشتریان بالقوه بیشتر و نرخ تبدیل بهتر است که همگی به طور عمده به رشد برند کمک می کنند.

 

#5. سرنخ های بهتر و بیشتر

سئو می تواند با ایجاد سرنخ بهتر و بیشتر به رشد برند شما کمک کند. سئو با در دسترس قرار دادن نام تجاری شما برای مخاطبان با قصد جستجو برای خرید کار می کند. این مشتریان بالقوه به احتمال زیاد محصولات یا خدمات برند شما را خواهند خرید.

 

سرنخ بهتر و بیشتر به معنای شانس فروش بیشتر است که به نوبه خود به معنای درآمدزایی است! کارشناسان درآزمایشگاه فرنیکمی تواند راهنمای کاملی در مورد سئو به شما بدهد، از جمله اینکه چگونه کار می کند و چگونه می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند! همچنین می‌توانید به برند اجازه دهید تمام بازاریابی دیجیتال شما را مدیریت کند، جایی که متخصصان بسیار آموزش دیده آن از استراتژی‌های سئوی نتیجه‌بخش برای تولید مقادیر دیوانه‌وار فروش برای شما استفاده می‌کنند!

 

#6. نسل فروش بالاتر

هدف اصلی هر صاحب کسب و کاری جذب هر چه بیشتر مشتری و ایجاد بیشترین فروش ممکن است. فروش تاثیر زیادی بر رشد برند دارد و تکنیک های بازاریابی سئو مناسب و به خوبی تحقیق شده می تواند به شما کمک کند تا میزان فروش زیادی داشته باشید.

 

با بهینه سازی موثر، برند شما حضور دیجیتالی قوی، رتبه برتر در نتایج جستجوی مرتبط خواهد داشت و ترافیک زیادی از مشتریان بالقوه را جذب می کند. همه این موارد شانس فروش را تا حد زیادی افزایش می دهد.

 

#7. نامزدی ها را ترویج می کند

تعامل با مشتریان برای ایجاد شهرت یک برند مستحکم و قابل اعتماد بسیار مهم است، که باور کنید یا نه، بر رتبه بندی موتورهای جستجو نیز تأثیر دارد. با تعامل صحیح با پایگاه مشتری خود، اعتماد ایجاد می کنید که آنها را مجبور می کند بارها و بارها از برند شما خرید کنند.

 

سئوی صحیح و کامل می تواند به ارتقای تعاملات کمک شایانی کند. برخی از تکنیک های اصلی سئو که در این امر دخیل هستند، بهینه سازی روی صفحه و لینک سازی داخلی هستند.

 

#8. به بهبود شهرت و ارتباط برند کمک می کند

سئو همچنین می تواند به شما کمک کند تا اعتبار و ارتباط برند خود را به طور جدی بهبود بخشید، که به نوبه خود به رتبه بهتر منابع آن در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) کمک می کند. شهرت برند مستحکم به شما نسبت به رقبای خود در بازار برتری می دهد، زیرا مشتریان شما را قابل اعتمادتر از دیگران می دانند.

 

#9. تجربه کاربری را بهبود می بخشد

از بین بسیاری از عواملی که بر رتبه بندی SERP تأثیر می گذارد، تجربه کاربر یکی از عوامل اصلی است. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ آن دسته از سایت ها و صفحاتی را که دارای رابط کاربری ساده و با دسترسی آسان هستند، رتبه بالاتری می دهند.

 

سئو می تواند به شما در ساده سازی محتوای برند خود برای بهبود تجربه کاربری کمک کند. این نه تنها رتبه SERP شما را بهبود می بخشد، بلکه خرید را برای مشتریان شما آسان تر می کند.

 

شماره 10. یک مزیت رقابتی

در بازار اشباع شده امروز، رقابت در بالاترین حد خود قرار دارد! از آنجایی که برندها اکنون اهمیت بازاریابی موتورهای جستجو را درک می کنند، بخش زیادی از بودجه بازاریابی خود را صرف آن می کنند. و اگر در استراتژی سئوی خود از آنها جلوتر نباشید، تعداد زیادی از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.

 

شما فقط به محتوای باکیفیت نیاز ندارید. همچنین باید برای برتری رقابتی نسبت به برندهای حوزه شما به خوبی بهینه شده باشد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.