10 اشتباه رایج در طراحی وب

۱ بازديد

۱. جستجوی بد

موتورهای جستجوی بیش از حد تحت‌اللفظی، قابلیت استفاده را کاهش می‌دهند، زیرا قادر به مدیریت غلط‌های املایی، جمع، خط فاصله و سایر انواع عبارات جستجو نیستند. چنین موتورهای جستجویی به ویژه برای کاربران مسن دشوار است ، اما به همه آسیب می‌رساند.

یک مشکل مرتبط زمانی است که موتورهای جستجو نتایج را صرفاً بر اساس تعداد عبارات جستجو شده در آنها، و نه بر اساس اهمیت هر سند، اولویت‌بندی می‌کنند. اگر موتور جستجوی شما «بهترین گزینه‌ها» را در بالای لیست قرار دهد - به خصوص برای جستجوهای مهم، مانند نام محصولات شما - خیلی بهتر است.

جستجو، راه نجات کاربر در مواقعی است که پیمایش با شکست مواجه می‌شود. اگرچه جستجوی پیشرفته گاهی اوقات می‌تواند کمک کند، اما جستجوی ساده معمولاً بهترین عملکرد را دارد و جستجو باید به صورت یک کادر ساده ارائه شود، زیرا این همان چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند.

۲. فایل‌های PDF برای مطالعه آنلاین

کاربران از مواجه شدن با یک فایل PDF هنگام وبگردی متنفرند، زیرا روند کارشان را مختل می‌کند. حتی کارهای ساده‌ای مانند چاپ یا ذخیره اسناد دشوار است زیرا دستورات استاندارد مرورگر کار نمی‌کنند. طرح‌بندی‌ها اغلب برای یک ورق کاغذ بهینه می‌شوند که به ندرت با اندازه پنجره مرورگر کاربر مطابقت دارد. خداحافظ پیمایش روان. سلام به فونت‌های ریز.

بدتر از همه، PDF توده‌ای از محتوای نامتمایز است که پیمایش در آن دشوار است.

PDF برای چاپ و توزیع کتابچه‌های راهنما و سایر اسناد بزرگ که نیاز به چاپ دارند عالی است. آن را برای این منظور ذخیره کنید و هر اطلاعاتی را که نیاز به مرور یا خواندن روی صفحه دارد به صفحات وب واقعی تبدیل کنید.

 

درک خوب از پیمایش‌های گذشته به شما کمک می‌کند تا موقعیت فعلی خود را درک کنید، زیرا این نقطه اوج سفر شماست. دانستن موقعیت‌های گذشته و حال شما به نوبه خود تصمیم‌گیری در مورد مکان بعدی را آسان‌تر می‌کند. لینک‌ها عامل کلیدی در این فرآیند پیمایش هستند. کاربران می‌توانند لینک‌هایی را که در بازدیدهای قبلی خود بی‌فایده بوده‌اند، حذف کنند. برعکس، ممکن است لینک‌هایی را که در گذشته مفید یافته‌اند، دوباره بازدید کنند.

از همه مهم‌تر، دانستن اینکه کاربران قبلاً از کدام صفحات بازدید کرده‌اند، آنها را از بازدید مجدد و ناخواسته‌ی صفحات مشابه بارها و بارها نجات می‌دهد.

این مزایا تنها تحت یک فرض مهم حاصل می‌شوند: اینکه کاربران می‌توانند تفاوت بین لینک‌های بازدید شده و بازدید نشده را تشخیص دهند، زیرا سایت آنها را با رنگ‌های مختلف نشان می‌دهد. وقتی لینک‌های بازدید شده تغییر رنگ نمی‌دهند، کاربران در تست کاربردپذیری، سردرگمی بیشتری در پیمایش نشان می‌دهند و ناخواسته بارها و بارها از همان صفحات بازدید می‌کنند.

 

دیواری از متن برای یک تجربه تعاملی کشنده است. ترسناک. خسته‌کننده. خواندنش دردناک.

برای آنلاین بنویسید ، نه برای چاپ. برای جلب توجه کاربران به متن و پشتیبانی از قابلیت مرور اجمالی، از ترفندهای مستند استفاده کنید:

  • زیرعنوان‌ها
  • لیست‌های نقطه‌دار
  • کلمات کلیدی برجسته
  • پاراگراف‌های کوتاه
  • هرم وارونه
  • یک سبک نوشتاری ساده، و
  • زبانی ساده و عاری از اصطلاحات بازاری.

ردیابی چشمی الگوهای خواندن

۵. اندازه فونت ثابت

متأسفانه، استایل‌شیت‌های CSS به وب‌سایت‌ها این قدرت را می‌دهند که دکمه‌ی «تغییر اندازه‌ی فونت» مرورگر وب را غیرفعال کنند و یک اندازه‌ی فونت ثابت تعیین کنند. حدود ۹۵٪ مواقع، این اندازه‌ی ثابت کوچک است و خوانایی را برای اکثر افراد بالای ۴۰ سال به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به ترجیحات کاربر احترام بگذارید و اجازه دهید در صورت نیاز اندازه متن را تغییر دهد . همچنین، اندازه فونت‌ها را به صورت نسبی تعیین کنید - نه به صورت تعداد مطلق پیکسل‌ها.

۶. عناوین صفحات با قابلیت مشاهده کم در موتور جستجو

جستجو مهم‌ترین راهی است که کاربران وب‌سایت‌ها را کشف می‌کنند. جستجو همچنین یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که کاربران راه خود را در وب‌سایت‌های مختلف پیدا می‌کنند. عنوان صفحه ساده، ابزار اصلی شما برای جذب بازدیدکنندگان جدید از فهرست‌های جستجو و کمک به کاربران فعلی برای یافتن صفحات خاص مورد نیازشان است.

عنوان صفحه درون تگ <title> در HTML قرار دارد و تقریباً همیشه به عنوان تیتر قابل کلیک برای فهرست‌بندی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می‌شود. موتورهای جستجو معمولاً حدود ۶۶ کاراکتر اول عنوان را نشان می‌دهند، بنابراین واقعاً یک ریزمحتوا است .

عنوان صفحات همچنین به عنوان ورودی پیش‌فرض در علاقه‌مندی‌ها، زمانی که کاربران یک سایت را نشانه‌گذاری می‌کنند، استفاده می‌شود. برای صفحه اصلی خود، با نام شرکت شروع کنید و به دنبال آن توضیح مختصری از سایت بنویسید. با کلماتی مانند "The" یا "Welcome to" شروع نکنید، مگر اینکه بخواهید با حروف الفبا و تحت عنوان "T" یا "W" مرتب شوند.

برای صفحات دیگر غیر از صفحه اصلی، عنوان را با چند کلمه از برجسته‌ترین کلمات حاوی اطلاعات شروع کنید که جزئیات آنچه کاربران در آن صفحه پیدا می‌کنند را توصیف می‌کنند. از آنجایی که عنوان صفحه به عنوان عنوان پنجره در مرورگر استفاده می‌شود، به عنوان برچسب آن پنجره در نوار وظیفه ویندوز نیز استفاده می‌شود، به این معنی که کاربران پیشرفته با راهنمایی یک یا دو کلمه اول عنوان هر صفحه، بین چندین پنجره حرکت می‌کنند. اگر همه عناوین صفحات شما با کلمات یکسان شروع شوند، قابلیت استفاده را برای کاربران چند پنجره‌ای خود به شدت کاهش داده‌اید.

تگ‌لاین‌ها در صفحات اصلی موضوع مرتبطی هستند: آن‌ها نیز باید کوتاه باشند و به سرعت هدف سایت را منتقل کنند.

۷. هر چیزی که شبیه تبلیغات باشد

توجه گزینشی بسیار قدرتمند است و کاربران وب یاد گرفته‌اند که به هر تبلیغاتی که مانع ناوبری هدفمند آنها می‌شود، توجه نکنند. (استثنای اصلی، تبلیغات متنی موتورهای جستجو است .)

متأسفانه، کاربران عناصر طراحی مشروعی را که شبیه اشکال رایج تبلیغات هستند، نادیده می‌گیرند. از این گذشته، وقتی چیزی را نادیده می‌گیرید ، آن را با جزئیات مطالعه نمی‌کنید تا بفهمید چیست.

بنابراین، بهتر است از هرگونه طرحی که شبیه تبلیغات است، اجتناب کنید. پیامدهای دقیق این دستورالعمل با اشکال جدید تبلیغات متفاوت خواهد بود؛ در حال حاضر این قوانین را دنبال کنید:

  • نابینایی بنری به این معنی است که کاربران هرگز چشم خود را بر روی چیزی که به دلیل شکل یا موقعیت در صفحه شبیه بنر تبلیغاتی است، ثابت نمی‌کنند.
  • اجتناب از انیمیشن باعث می‌شود کاربران قسمت‌هایی با متن چشمک‌زن یا فلش یا سایر انیمیشن‌های تهاجمی را نادیده بگیرند.
  • پاکسازی پنجره‌های پاپ‌آپ به این معنی است که کاربران پنجره‌های پاپ‌آپ را قبل از اینکه حتی به‌طور کامل نمایش داده شوند، می‌بندند؛ گاهی اوقات با خشونت زیاد (نوعی پیروزی برای جبران گذشته‌ی GeoCities).

۸. نقض قراردادهای طراحی

ثبات یکی از قدرتمندترین اصول کاربردپذیری است: وقتی همه چیز همیشه یکسان رفتار می‌کند، کاربران لازم نیست نگران این باشند که چه اتفاقی خواهد افتاد. در عوض، آنها بر اساس تجربیات قبلی می‌دانند چه اتفاقی خواهد افتاد. هر بار که سیبی را بالای سر ایزاک نیوتن رها می‌کنید، روی سرش می‌افتد. این خوب است .

هرچه انتظارات کاربران بیشتر درست از آب درآید، بیشتر احساس می‌کنند که سیستم را تحت کنترل دارند و بیشتر آن را دوست خواهند داشت. و هرچه سیستم بیشتر انتظارات کاربران را زیر پا بگذارد، بیشتر احساس ناامنی خواهند کرد. ای وای، شاید اگر این سیب را رها کنم، تبدیل به گوجه فرنگی شود و یک مایل به آسمان بپرد.

قانون تجربه کاربری وب جاکوب بیان می‌کند که «کاربران بیشتر وقت خود را در وب‌سایت‌های دیگر می‌گذرانند ».

این یعنی آنها انتظارات خود را از سایت شما بر اساس آنچه که معمولاً در اکثر سایت‌های دیگر انجام می‌شود، شکل می‌دهند. اگر از این مسیر منحرف شوید، استفاده از سایت شما سخت‌تر خواهد شد و کاربران آن را ترک خواهند کرد.

۹. باز کردن پنجره‌های جدید مرورگر

باز کردن پنجره‌های جدید مرورگر مثل این است که فروشنده‌ی جاروبرقی، بازدیدش را با خالی کردن زیرسیگاری روی فرش مشتری شروع کند. صفحه‌ی نمایش من را با پنجره‌های بیشتر آلوده نکنید، متشکرم (به‌خصوص که سیستم عامل‌های فعلی مدیریت پنجره‌هایشان افتضاح است).

طراحان با این فرضیه که این کار کاربران را در سایت خود نگه می‌دارد، پنجره‌های جدید مرورگر را باز می‌کنند. اما حتی صرف نظر از پیام خصمانه کاربر که در تصرف دستگاه کاربر نهفته است ، این استراتژی خود-شکست‌خورده است زیرا دکمه بازگشت را که روش معمول بازگشت کاربران به سایت‌های قبلی است، غیرفعال می‌کند. کاربران اغلب متوجه نمی‌شوند که یک پنجره جدید باز شده است، به خصوص اگر از یک مانیتور کوچک استفاده کنند که در آن پنجره‌ها برای پر کردن صفحه نمایش به حداکثر می‌رسند. بنابراین کاربری که سعی می‌کند به مبدا بازگردد، با دکمه بازگشت خاکستری گیج خواهد شد .

لینک‌هایی که طبق انتظار رفتار نمی‌کنند، درک کاربران از سیستم خودشان را تضعیف می‌کنند. یک لینک باید یک ارجاع ابرمتن ساده باشد که صفحه فعلی را با محتوای جدید جایگزین کند. کاربران از پنجره‌های پاپ‌آپ بی‌دلیل متنفرند. وقتی می‌خواهند مقصد در یک صفحه جدید ظاهر شود، می‌توانند از دستور «باز کردن در پنجره جدید» مرورگر خود استفاده کنند - البته با فرض اینکه لینک قطعه کدی نباشد که با رفتار استاندارد مرورگر تداخل داشته باشد.

کاربران در وب بسیار هدفمند هستند. آنها از سایت‌ها بازدید می‌کنند زیرا چیزی وجود دارد که می‌خواهند به آن دست یابند - شاید حتی محصول شما را بخرند. شکست نهایی یک وب‌سایت، عدم ارائه اطلاعات مورد نظر کاربران است.

گاهی اوقات پاسخ به سادگی وجود ندارد و شما فروش را از دست می‌دهید زیرا کاربران اگر جزئیات را به آنها نگویید، باید فرض کنند که محصول یا خدمات شما نیازهای آنها را برآورده نمی‌کند. گاهی اوقات، جزئیات زیر لایه‌ای ضخیم از شعارهای بازاری و بی‌مزه دفن می‌شوند. از آنجایی که کاربران وقت ندارند همه چیز را بخوانند، چنین اطلاعات پنهانی تقریباً ممکن است وجود نداشته باشد.

بدترین نمونه از عدم پاسخگویی به سوالات کاربران، عدم ذکر قیمت محصولات و خدمات است. هیچ سایت تجارت الکترونیک B2C این اشتباه را مرتکب نمی‌شود، اما این اشتباه در B2B رایج است ، جایی که اکثر "راهکارهای سازمانی" به گونه‌ای ارائه می‌شوند که نمی‌توانید بگویید آیا برای ۱۰۰ نفر مناسب هستند یا ۱۰۰۰۰۰ نفر. قیمت، خاص‌ترین اطلاعاتی است که مشتریان برای درک ماهیت یک پیشنهاد از آن استفاده می‌کنند و عدم ارائه آن باعث می‌شود افراد احساس سردرگمی کنند و درک آنها از یک خط محصول کاهش یابد. ما ساعت‌ها ویدیو از کاربرانی داریم که در حالی که موهای خود را می‌کنند، می‌پرسند "قیمت کجاست؟" .

حتی سایت‌های B2C اغلب اشتباه مرتبط با فراموش کردن قیمت‌ها در لیست محصولات، مانند صفحات دسته‌بندی یا نتایج جستجو را مرتکب می‌شوند . دانستن قیمت در هر دو حالت کلیدی است؛ این به کاربران اجازه می‌دهد تا بین محصولات تمایز قائل شوند و روی مرتبط‌ترین آنها کلیک کنند.


برای سفارش طراحی سایت در رشت و گیلان به وب سایت محدثه خجسته مراجعه کنید

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.