بازاریابی وابسته چیست؟

۲ بازديد

 

بازاریابی وابسته یک مدل تبلیغاتی است که در آن یک شرکت به ناشران شخص ثالث برای ایجاد ترافیک یا سرنخ به محصولات و خدمات شرکت، پاداش می‌دهد. ناشران شخص ثالث، وابسته هستند و هزینه کمیسیون، آنها را تشویق می‌کند تا راه‌هایی برای تبلیغ شرکت پیدا کنند.

 

برای سفارش سئو سایت در قزوین با خجسته وب تماس بگیرید

نکات کلیدی

  • بازاریابی وابسته یک طرح بازاریابی است که در آن یک شرکت به شرکای خود برای کسب و کاری که از طریق تاکتیک‌های بازاریابی وابسته ایجاد شده است، پاداش می‌دهد.
  • بازاریابی دیجیتال، تجزیه و تحلیل و کوکی‌ها، بازاریابی وابسته را به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل کرده‌اند.
  • شرکت‌ها معمولاً به ازای هر فروش به شرکت‌های وابسته پول پرداخت می‌کنند. گزینه دیگر پرداخت بر اساس کلیک یا تعداد نمایش است.
  • سه نوع اصلی بازاریابی وابسته عبارتند از بازاریابی وابسته غیر وابسته، بازاریابی وابسته درگیر و بازاریابی وابسته مرتبط.

درک بازاریابی وابسته

اینترنت باعث افزایش اهمیت بازاریابی وابسته شده است. آمازون ( AMZN ) با ایجاد یک برنامه بازاریابی وابسته، این روش را رواج داد که در آن وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌نویسان لینک‌هایی را به صفحه آمازون برای یک محصول بررسی شده یا مورد بحث قرار می‌دهند تا در صورت خرید، هزینه تبلیغات دریافت کنند. (اکنون، این روش به یوتیوب و رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام گسترش یافته است.) از این نظر، بازاریابی وابسته اساساً یک برنامه بازاریابی مبتنی بر پرداخت در ازای عملکرد است که در آن عمل فروش در یک شبکه گسترده برون‌سپاری می‌شود .

 

بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) قدمتی پیش از اینترنت دارد، اما در دنیای بازاریابی دیجیتال ، تجزیه و تحلیل‌ها و کوکی‌ها آن را به صنعتی میلیارد دلاری تبدیل کردند. شرکتی که یک برنامه بازاریابی وابسته را اجرا می‌کند می‌تواند لینک‌هایی را که منجر به جذب مشتری می‌شوند، ردیابی کند و از طریق تجزیه و تحلیل داخلی، ببیند که چه تعداد از آنها به فروش تبدیل می‌شوند.

 

برای مثال، یک تاجر تجارت الکترونیک که می‌خواهد به پایگاه وسیع‌تری از کاربران اینترنت و خریداران دسترسی پیدا کند، ممکن است یک همکار استخدام کند. یک همکار می‌تواند صاحب چندین وب‌سایت یا لیست ایمیل مارکتینگ باشد. هرچه یک همکار وب‌سایت یا لیست ایمیل بیشتری داشته باشد، شبکه او گسترده‌تر است. سپس همکار استخدام شده، محصولات ارائه شده در پلتفرم تجارت الکترونیک را به شبکه خود معرفی و تبلیغ می‌کند. همکار این کار را با اجرای تبلیغات بنری و متنی، ارسال لینک در وب‌سایت‌های خود و/یا ارسال ایمیل به مشتریان انجام می‌دهد. شرکت‌ها از تبلیغات در قالب مقالات، ویدیوها و تصاویر برای جلب توجه مخاطبان به یک سرویس یا محصول استفاده می‌کنند.

 

بازدیدکنندگانی که روی تبلیغات یا لینک‌ها کلیک می‌کنند به سایت تجارت الکترونیک هدایت می‌شوند. اگر آنها محصول یا خدمات را خریداری کنند، تاجر تجارت الکترونیک پورسانت توافق‌شده را که می‌تواند ۵ تا ۱۰ درصد از قیمت فروش باشد، به حساب همکار اضافه می‌کند.

 

نمونه‌هایی از بازاریابی وابسته

آمازون

برنامه بازاریابی وابسته آمازون، Amazon Associates، یکی از بزرگترین برنامه‌های بازاریابی وابسته در جهان است.۱سازندگان، ناشران، اینفلوئنسرها و وبلاگ‌نویسان برای اشتراک‌گذاری محصولات و خدمات آمازون در وب‌سایت‌ها، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یا برنامه‌های خود ثبت‌نام می‌کنند و برای فروش سایت‌هایشان پورسانت دریافت می‌کنند.

 

آمازون معیارهای سختگیرانه‌ای را برای سایت‌ها و برنامه‌هایی که میزبان تبلیغات آن هستند، تعیین می‌کند. به عنوان مثال، سایت‌ها نباید حاوی محتوای تکراری از سایت یا سازنده دیگری باشند و در دسترس عموم قرار گیرند. وب‌سایت‌ها باید با محتوای تازه فعال باشند و مطابق با استانداردهای آمازون باشند. به عنوان مثال، آنها نباید حاوی محتوای مستهجن یا توهین‌آمیز باشند، خشونت یا اعمال غیرقانونی را ترویج دهند یا حاوی هرگونه محتوایی باشند که برای دیگران مضر تلقی شود.۲

 

تأیید منوط به بررسی کامل توسط کارکنان آمازون و دستیابی به سهمیه فروش واجد شرایط است. اگر درخواستی رد شود، واجد شرایط بررسی مجدد نخواهد بود. پس از تأیید، با خرید محصولات یا خدمات از آمازون توسط بازدیدکنندگان سایت، کمیسیون کسب می‌شود.

 

همکاران آمازون می‌توانند تا 10٪ پورسانت برای فروش‌های واجد شرایط دریافت کنند. نرخ‌ها ثابت و بر اساس دسته بندی محصولات و برنامه‌ها هستند.۱به عنوان یک امتیاز ویژه، آمازون برای رویدادهای خاص کمیسیون‌های ویژه ارائه می‌دهد.

 

اتسی

Etsy ( ETSY ) یک بازار آنلاین جهانی برای کالاهای قدیمی و سایر اقلام منحصر به فرد است. این بازار محصولات خود را از طریق کانال‌های مختلف، از جمله شرکای بازاریابی وابسته، تبلیغ می‌کند. متقاضیان باید از طریق پورتال برنامه همکاری در فروش، درخواست آنلاین خود را ارسال کنند. برای واجد شرایط بودن به عنوان شریک بازاریابی وابسته Etsy، داوطلبان واجد شرایط باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند، یک وب‌سایت فعال و منحصر به فرد داشته باشند، هویت برند داشته باشند و سایر معیارها را رعایت کنند.۴

 

در صورت تأیید، Etsy به ازای فروش حاصل از تبلیغ محصول سایت خود، به همکار فروش پورسانت پرداخت می‌کند. نرخ پورسانت متفاوت است و بر اساس قیمت سفارش پرداخت می‌شود. فروشندگان Etsy می‌توانند همکار فروش باشند، اما نمی‌توانند بدون اجازه ویژه، پورسانت محصولات خود را دریافت کنند. Etsy اعلام می‌کند که حق دارد در هر زمان و به هر دلیلی، قرارداد را فسخ کند.

 

ای‌بی

شبکه همکاری در فروش eBay، برنامه بازاریابی وابسته eBay است که به شرکا برای به اشتراک گذاشتن فهرست‌های شخصی‌شان در خارج از eBay Inc. ( EBAY ) پول پرداخت می‌کند. همکار کمیسیون دریافت می‌کند و ممکن است در هزینه‌های نهایی فروش خود، اعتبار کسب کند.۶شرکای eBay همچنین می‌توانند از فروش اقلام سایر فروشندگان، کمیسیون دریافت کنند.

 

کمیسیون زمانی دریافت می‌شود که خریدار ظرف ۲۴ ساعت پس از کلیک روی لینک خرید eBay در سایت همکار، روی یک کالا قیمت‌گذاری کند یا بلافاصله آن را خریداری کند. برای پیشنهادهای ارسالی، در صورتی که خریدار ظرف ۱۰ روز از تاریخ پیشنهاد، در حراج برنده شود، کمیسیون پرداخت می‌شود.۶

 

نرخ کمیسیون به نوع اقلام فروخته شده بستگی دارد و تا ۴٪ متغیر است.۶کارت‌های هدیه، اقلام فروخته شده توسط خیریه‌ها و تبلیغات ویژه به دلیل جریان درآمدی پایین، عموماً به عنوان فروش واجد شرایط در نظر گرفته نمی‌شوند.

 

بازفید

Buzzfeed یک شرکت رسانه دیجیتال مستقر در نیویورک است که به خاطر اخبار و داستان‌های سرگرمی پرطرفدار، آزمون‌ها و بررسی محصولات شناخته می‌شود. بخش خرید Buzzfeed آن، محصولات و خدمات شرکای مختلف را بررسی و نمایش می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند بررسی‌های محصول Buzzfeed را بخوانند و لینک‌های وابسته را برای خرید انتخاب کنند. Buzzfeed ممکن است از هر فروشی که از وب‌سایت آن انجام می‌شود، کمیسیون دریافت کند.

 

انواع بازاریابی وابسته

سه نوع اصلی بازاریابی وابسته وجود دارد:

 
  1. بازاریابی وابسته‌ی غیر وابسته : این یک مدل تبلیغاتی است که در آن، همکار هیچ ارتباطی با محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کند، ندارد. آنها هیچ مهارت یا تخصص مرتبط شناخته‌شده‌ای ندارند و به عنوان مرجعی در مورد استفاده از آن فعالیت نمی‌کنند یا ادعایی در مورد آن ندارند. این غیرمرتبط‌ترین شکل بازاریابی وابسته است. عدم وابستگی به مشتری بالقوه و محصول، همکار را از وظیفه توصیه یا مشاوره معاف می‌کند.
  2. بازاریابی وابسته مرتبط : همانطور که از نامش پیداست، بازاریابی وابسته مرتبط شامل تبلیغ محصولات یا خدمات توسط یک شرکت وابسته با نوعی رابطه با پیشنهاد است. به طور کلی، ارتباط بین جایگاه شرکت وابسته و محصول یا خدمات است. شرکت وابسته نفوذ و تخصص کافی برای ایجاد ترافیک دارد و سطح اقتدار آنها، آنها را به یک منبع قابل اعتماد تبدیل می‌کند. با این حال، شرکت وابسته هیچ ادعایی در مورد استفاده از محصول یا خدمات ندارد.
  3. بازاریابی وابسته‌ی درگیر : این نوع بازاریابی ارتباط عمیق‌تری بین همکار و محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کنند برقرار می‌کند. آنها از محصول استفاده کرده‌اند یا در حال حاضر استفاده می‌کنند و مطمئن هستند که تجربیات مثبت آنها می‌تواند توسط دیگران به اشتراک گذاشته شود. تجربیات آنها تبلیغات است و به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد عمل می‌کنند. از سوی دیگر، از آنجا که آنها توصیه‌هایی ارائه می‌دهند، ممکن است اعتبار آنها با هرگونه مشکلی که از محصول یا خدمات ناشی می‌شود، به خطر بیفتد.
 

مزایا و معایب بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته می‌تواند مزایای زیادی برای شرکت تبلیغاتی و بازاریاب وابسته داشته باشد. شرکت از تبلیغات کم‌هزینه و تلاش‌های خلاقانه بازاریابی وابسته‌های خود سود می‌برد و وابسته نیز با کسب درآمد و مشوق‌های اضافی سود می‌برد . بازده سرمایه‌گذاری برای بازاریابی وابسته بالا است زیرا شرکت فقط برای ترافیکی که به فروش تبدیل می‌شود، هزینه می‌پردازد. هزینه تبلیغات، در صورت وجود، بر عهده وابسته است.

 

در ابتدا، شرکت‌ها عمدتاً هزینه هر کلیک (ترافیک) یا هزینه هر هزار بازدید (هزار بازدید) را برای تبلیغات بنری پرداخت می‌کردند. با تکامل فناوری، تمرکز به سمت کمیسیون‌های فروش واقعی یا سرنخ‌های واجد شرایط تغییر یافت. برنامه‌های بازاریابی وابسته اولیه در برابر کلاهبرداری آسیب‌پذیر بودند زیرا کلیک‌ها می‌توانستند توسط نرم‌افزار ایجاد شوند، همانطور که تعداد بازدیدها می‌توانست.

 

اکنون، اکثر برنامه‌های همکاری در فروش شرایط و ضوابط سختگیرانه‌ای برای جذب مشتری دارند. برخی از برنامه‌های بازاریابی وابسته تا آنجا پیش می‌روند که نحوه‌ی بحث در مورد یک محصول یا خدمات را در محتوا، قبل از تأیید اعتبار لینک همکاری در فروش، مشخص می‌کنند.

 

هشدار

روش‌های ممنوعه خاصی وجود دارد، مانند نصب نرم‌افزارهای تبلیغاتی مزاحم یا جاسوس‌افزار که تمام جستجوهای مربوط به یک محصول را به صفحه یک شرکت وابسته هدایت می‌کنند.

شرکت‌های وابسته بی‌وجدان می‌توانند نام‌های دامنه با غلط املایی را تصاحب کنند و برای تغییر مسیر، کمیسیون دریافت کنند. آن‌ها می‌توانند فرم‌های ثبت نام آنلاین را با اطلاعات جعلی یا دزدیده شده پر کنند، AdWords را با عبارات جستجویی که شرکت در حال حاضر در آن‌ها رتبه بالایی دارد، خریداری کنند و غیره. حتی اگر شرایط و ضوابط واضح باشد، یک برنامه بازاریابی وابسته مستلزم آن است که کسی بر شرکت‌های وابسته نظارت داشته باشد و قوانین را اجرا کند.

 

با این حال، در عوض، یک شرکت می‌تواند به افراد باانگیزه و خلاق دسترسی پیدا کند تا به آنها در فروش محصولات یا خدماتشان به جهان کمک کند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.